طرح کنترل بازار توسط بسیج آغاز شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: اجرای طرح مشترک بسیج و اصناف برای کنترل بازار آغاز شده، اما دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند نظارت بیشتر بر بازار است.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبریت حلیلی رادار اقتصاد، مجید ارغنده پور در مورد همکاری سازمان بسیج مستضعفین با سازمان حمایت در امر کنترل و نظارت بر بازار و استفاده از نیروهای بسیجی، گفت: نشستی در این باره با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور برگزار شد تا این سازمان تعدادی نیروی بسیجی به عنوان همیار نظارت برای کنترل و نظارت بر بازار در اختیار اتاق اصناف  قرار دهد. 

وی افزود: متعاقب جلسه مذکور جلسه دیگری نیز با حضور سردار سلامی برگزار شد و در آن جلسه شرایط لازم برای حضور بسیج در نظارت بر بازار تبیین شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکل‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به وجود 3 میلیون واحد صنفی در سراسر کشور، بیان داشت: برای نظارت بر این تعداد واحد صنفی و با توجه به مسائلی که امروز در بازار وجود دارد، قطعا با محدودیت نیرو و بازرس مواجه هستیم.  

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه همکاری مشترک بازرسان اصناف و بسیج  برای کنترل و نظارت بر بازار آغاز شده است، گفت: در برخی از استان‌ها این همکاری مشترک در حال افزایش است، اما هنوز نتیجه مطلوب که همان  رضایت مردم است حاصل نشده، لذا باید بازرسی‌ها و نظارت‌ها بیشتر شود. 

وی با اشاره به وجود حدود 4500 نفر بازرس در سراسر کشور، گفت: تعداد بازرسین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور حدود 2700 نفر و تعداد نیروهای بازرس اتاق‌های اصناف در کشور حدود 1700 نفر است.

ارغنده پور بیان داشت: از آنجا که تعداد بازرسین در مجموع در سراسر کشور حدود 4500 نفر است لذا درخواست سازمان حمایت از سازمان بسیج در اختیار قرار دادن 4500 نیروی بسیجی به عنوان همیار نظارت است. 

وی بیان داشت: در صورتی که 4500 نیروی همیار نظارت بسیج با بازرسان همکاری کنند می‌توان 4500 اکیپ بازرسی دو نفره در سراسر کشور برای نظارت بر بازار فعال کرد. 

ارغنده پور در مورد نحوه آموزش به نیروهای بسیجی برای حضور در اکیپ‌های بازرسی گفت: هر اکیپ بازرسی صنفی معمولا از 2 مامور تشکیل می‌شود بنابراین در هر اکیپ قطعا یک نفر بازرس آموزش دیده و یک نفر نیروی بسیجی قرار می‌گیرد. 

وی بیان داشت: بخشی از آموزش‌ها به این نیروها  بصورت تجربی و با حضور در عملیات‌ها انجام می‌شود و بخشی از آموزش‌ها نیز از طریق جزوات مکتوب به این افراد ارائه می‌شود. 

ارغنده پور افزود:  محتوای این جزوات شامل قوانین و مقررات صنفی، تعزیرات و همچنین قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان است. 

ارغنده پور در رابطه با مدت  زمان اجرای طرح بیان داشت: طرح همکاری مشترک ناظرین صنفی و بسیجی برای زمان حال و وضعیت فعلی بازار کشور طراحی شده است و هدف از آن جلوگیری از سودجویی در بازار است، لذا این طرح طبیعتا تا برگشت بازار به شرایط عادی و منطقی ادامه خواهد داشت. 

سرپرست روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در مورد اثرگذاری این طرح بر وضعیت بازار بیان داشت: این طرح، طرحی برای مبارزه با سود جویی و تخلف در بازار بازار است و با همکاری عوامل آن نتایج مثبتی در این زمینه حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 7118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha