ظرفیت بنادر به ۳۰۰ میلیون تن می رسد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای رسیدن به ظرفیت ۵۰ میلیون تنی حجم ترانزیت باید زیرساخت‌ها را توسعه بدهیم که یکی از مهمترین آنها که تاکید رهبری و رییس جمهوری را دارد توسعه کریدور شرقی – غربی است و همچنین کریدور شمال – جنوب را هم باید گسترش بدهیم.

به گزارش گروه مسکن پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمد اسلامی در مراسم « اتحادیه اوراسیا و نقش ژئوپلتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای» با بیان اینکه افزایش ترانزیت را در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: با افزایش زیرساخت‌ها و لجستیک بنا داریم سهم خود را در منطقه از ترانزیت افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه انزلی از مزیت‌های بسیار خوبی در این امر برخوردار است، گفت: مجاورت با دریای خزر و کریدور شمال – جنوب و عضویت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه راه‌آهن کشورهای سی آی اس و تماملات چند جانبه راه‌آهن‌ها و همچنین مبادلات بندری این فرصت را در این منطقه به وجود آورده که حجم ترانزیت از حاشیه خزر، ترکیه و اروپا تا اقیانوس هند را به دست بیاوریم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش ترانزیت از ۱۰ به ۵۰ میلیون تن را در برنامه داریم گفت:‌ برای رسیدن به ظرفیت ۵۰ مییون تنی باید زیرساخت‌ها را توسعه بدهیم که یکی از مهمترین آنها که تاکید رهبری و رییس جمهوری را دارد توسعه کریدور شرقی – غربی است و همچنین کریدور شمال – جنوب را هم باید گسترش بدهیم.

اسلامی ادامه داد: امروز برای تحقق این برنامه شاهد اتصال راه‌آهن قزوین – رشت هستیم که باید این خط ریلی به بنادر آستارا و انزلی برسد همچنین راه‌آهن چابهار – زاهدان در حال ساخت است و ماه اینده را ه‌آهن ایران به افغانستان به افتتاح می‌رسد.

وی با اشاره به هدف‌گزاری افزایش ظرفیت بنادر کشور اظهار داشت: به دنبال این هستیم که بنادر را به ظرفیت ۳۰۰ میلیون تن برسانیم و با همکاری کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاری آنها در بنادر بتوانیم این برنامه را محقق کنیم و آنها هم می‌توانند از فرصت حضور در بنادر عمان بهره‌مند شوند.

وزیر راه و شهرسازی از راه‌آندازی خط کشتیرانی رو-رو در بندر کاسپین و امیرآباد در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 7069
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha