خواب خوب خطر نارسایی قلبی را تا ۴۲ درصد کاهش می دهد

نتایج یک بررسی مفصل علمی که در کشور انگلیس انجام شده نشان می دهد، خواب خوب و کافی شبانه خطر نارسایی قلبی را تا ۴۲ درصد کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از نیواطلس، پژوهش تازه ای که با هدف بررسی کیفیت خواب در انگلیس صورت گرفته حاکیست تلاش برای بهبود کیفیت خواب حتی به بیمارانی که با مشکلات و بیماری های دیگری دست و پنجه نرم می کنند نیز امکان می دهد تا شرایط سلامت خود را بهبود ببخشند.

تا به حال تحقیقات زیادی در مورد ارتباط خواب بی کیفیت با بیماری انسان ها صورت گرفته، اما این بار تلاش شده تا جنبه های گوناگون این موضوع با دقت و کیفیت بیشتری بررسی شود و از همین رو کیفیت خواب بیش از ۴۰۸ هزار نفر در انگلیس مورد بررسی قرار گرفته است.

برای افزایش دقت بررسی های انجام شده در این زمینه به نکاتی مانند مدت زمان خواب، بی خوابی، مقدار خروپف کردن و سحرخیزی زودهنگام توجه شده است. در مجموع افرادی که با مشکلات مختلف مربوط به بی خوابی دست به گریبان هستند، تا ۴۲ درصد بیشتر به انواع مشکلات قلبی و از جمله سکته قلبی مبتلا می شوند.

محققان می گویند البته برخی عوامل دیگر نیز احتمال نارسایی های قلبی را افزایش می دهد که از جمله آنها می توان به سابقه بیماری های قلبی دیگر، مشکلات ژنتیکی، دیابت و فشار خون بالا اشاره کرد.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: 7060
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha