منابع تامین یارانه معیشت خانوار معین شد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برای فروش شرکت های دولتی از ۵ ردیف ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بودیم که دولت تا الان ۳۴ هزار میلیارد تومان در این زمینه فروش داشته است و دولت همین منابع را به حساب هدفمندی یارانه ها و طرح تامین کالای اساسی به کار گیرد.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به تصویب کلیات طرح تامین کالای اساسی در جلسه علنی امروز مجلس اظهارداشت: شورای نگهبان پیرو ایرادات خود عنوان کرده بود که شما گفته اید محل منابع طرح مذکور دارایی‌های دولت است و اما این مسئله متعین نشده است.

وی تاکید کرد: در ادامه ما ۵ ردیف مهم در راستای منابع این طرح را احصا کردیم و منابع این طرح را متعین کردیم. همچنین دیوان محاسبات به صورت کارشناسی شده همه آنچه را که ما امروز مصوب کردیم  را طی یک نامه به کمیسیون برنامه و بودجه تائید کرد و اعلام کرد که از نظر این دیوان هر آنچه که در کمیسیون برنامه و بودجه پیرو طرح تامین کالای اساسی مصوب شده، درواقع تحقق پیدا می کند.

این نماینده بیان داشت: ما برای فروش شرکت های دولتی از ۵ ردیف ۱۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بودیم که دولت تا الان ۳۴ هزار میلیارد تومان در این زمینه فروش داشته است یعنی ۲۲ هزار میلیارد تومان بیش از رقم پیش بینی شده فروش داشته است. پیرو این طرح تاکید داشتیم که اقساط شرکت های فروخته شده از ماه جاری به حساب دولت  واریز شده و دولت همین منابع را به حساب هدفمندی یارانه ها و طرح تامین کالای اساسی به کار گیرد.

حاجی بابایی بیان داشت: انشاالله بعد از تائید شورای نگهبان از دولت محترم می خواهیم در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 7055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha