رهبر ترکمنستان در مراسمی عجیب از مجسمه طلایی سگ خود رونمایی کرد

رهبر ترکمنستان در مراسمی عجیب برای بزرگداشت سگ خود از مجسمه عظیم طلای سگش در عشق آباد پایتخت این کشور رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قربان قلی بردی محمداف رهبر کشور ترکمنستان؛ در یک ادای احترام عجیب و غریب برای بزرگداشت سگ مورد علاقه خود، از مجسمه غول پیکر سگش در عشق آباد پایتخت این کشور رونمایی کرد.

این مجسمه، ساخته شده از طلا، بالای یک پایه با صفحه نمایش LED بزرگ قرار دارد که تصاویری از نژاد Alabai را در حال بازی نشان می‌دهد.

گفته می‌شود این حاکم وسواس زیادی در نژادها دارد و حتی برای تقسیم عشق خود به آن‌ها کتابی نیز نوشته است. در این کتاب، او می‌گوید اجداد ترکمن گفته اند که رویاهای خود را در اسب و خوشبختی خود را در آلابای می‌بینند. او یک بار در مجلسی شعری را که برای حیوانات سروده بود خواند و در آن مجلس حیوانات را "نماد موفقیت و پیروزی" خواند.

او همچنین دوست دارد حیوانات را به بقیه هم هدیه بدهد و اعتقاد دارد که اینکار باعث روابط دوستانه می‌شود و توله سگی را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدیه داده است.

رهبر ترکمنستان در مراسمی عجیب از مجسمه طلایی سگ خود رونمایی کرد

از مجسمه طلایی این سگ در مراسمی غیر عادی که پر از آواز و رقص بود، رونمایی شد. در فیلم‌هایی که دولت منتشر کرده، هزاران بالن به مناسبت این جشن به پرواز در آمدند.

همچنین یک شهروند مسن کشور نیز در حال هدیه دادن یک توله سگ Alabai است به یک جوان به عنوان دارایی گرانبها دیده شده است. طبق گفته رسانه‌های دولتی، این مجسمه نشان دهنده "عزت و اطمینان به نفس" نژاد ترکمن است.

گزارش شده که انتخاب مکان آن نیز برای بیشتر دیده شدن این مجسمه در یک منطقه مسکونی تازه ساخته شده برای کارمندان دولت است.

رهبر ترکمنستان در مراسمی عجیب از مجسمه طلایی سگ خود رونمایی کرد

یک مورخ گفته که بردی محمداف تنها کسی نیست که اعتقاد دارد حیوانات باعث افزایش غرور ملی می‌شود. این مجسمه فقط بخشی از لیستی از بناهای تاریخی عجیب و غریب است که توسط بردی محمداف و پیشینیانش برپا شده است. وی در سال ۲۰۱۵ از یک مجسمه طلایی رونمایی کرد که خود را سوار بر اسب در بالای صخره‌ای مرمر نشان می‌داد.

رهبر ترکمنستان در مراسمی عجیب از مجسمه طلایی سگ خود رونمایی کرد

فرمانروای سابق ساپارمورات نیازوف نیز با برپایی یک تندیس طلایی از خود که روی سه پایه ۲۴۶ فوت قرار گرفته بود، از خودش تجلیل کرد. گفتنی است؛ با وجود مراسم جشن‌های باشکوهی که برگزار می‌شود، بیشتر از ۶ میلیون نفر از ساکنان این کشور در فقر زندگی می‌کنند.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 7022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha