پالایش نفت خام چین در اکتبر رکوردشکنی کرد

مقدار نفت خام فرآوری‌شده چین در ماه اکتبر به‌دلیل افزایش تقاضا در تعطیلات به رقمی بی‌سابقه رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  رویترز، نفت خام فرآوری‌شده چین در ماه اکتبر ۲.۶ درصد نسبت به پارسال افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید، زیرا تقاضای سوخت به‌دلیل مسافرت چینی‌ها در تعطیلات افزایش یافت.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS) در روز دوشنبه (۲۵ آبان‌ماه)، این کشور ماه گذشته ۵۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تن نفت خام فرآوری کرد که معادل ۱۴ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز است.

این رقم در مقایسه با ۱۳ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه در روز ماه سپتامبر بیشتر بود و حتی از رکورد پیشین ثبت‌شده در ماه ژوئن که ۱۴ میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز بود، نیز کمی فراتر رفت.

به گزارش برنا، تولید مجموع چین در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۰، ۵۵۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تن یا ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه در روز بود که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۲.۹ درصد افزایش داشت.

با وجود این، افزایش بهره‌برداری پالایشگاهی محدود بود، زیرا پالایشگاه کیلو که از پالایشگاه‌های اصلی سینوپک در شاندونگ است، واحد فرآوری خود با ظرفیت روزانه ۱۶۰ هزار بشکه‌ نفت خام را از اواخر ماه سپتامبر تعطیل کرد.

داده‌های اداره آمار همچنین نشان داد که تولید نفت خام چین در ماه گذشته ۱۶ میلیون و ۴۱۰ هزار تن بود که نسبت به ماه مشابه پارسال ۱.۴ درصد رشد داشت.

بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها نیز در ۱۰ ماه نخست ۱.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۶۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تن رسید. اگرچه این رقم ناچیز به نظر می‌رسد، اما با توجه به تخلیه سریع ذخیره‌سازی‌ها در میدان‌های عمده قدیمی، مقدار قابل توجهی است.

تولید گاز طبیعی در ماه گذشته و پیش از آغاز فصل سرما با ۱۲ درصد افزایش نسبت به پارسال به ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب رسید، این در حالی است که مصرف سوخت به‌طور معمول در فصل سرما بیش از این افزایش می‌یابد.

تولید گاز طبیعی از ماه ژانویه تا اکتبر نسبت به پارسال ۹ درصد رشد داشت.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 7014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha