۲۵۰ نفر از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کرده اما کالای اساسی وارد نکرده اند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بانک مرکزی اعتراف می‌کند که ۲۵۰ نفر ارز دولتی دریافت کرده‌اند اما کالای اساسی وارد کشور نشده، این موضوع به معنای رانت و فساد است. وی تاکید کرد: در بانک مرکزی سوء مدیریت وجود دارد این موضوع باعث اخلال در بازار ارز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص عملکرد بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی به عنوان دستگاه اصلی و متولی نتوانسته به ماموریت خود عمل کند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس کل بانک مرکزی باید در مقابل ملت ایران پاسخگو باشد زیرا هر اتفاقی که در حوزه ارزی رخ می‌دهد حاصل عملکرد بانک مرکزی است، افزود: در بانک مرکزی سوء مدیریت وجود دارد این موضوع باعث اخلال در بازار ارز شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی اعتراف می‌کند که ۲۵۰ نفر ارز دولتی دریافت کرده‌اند اما کالای اساسی وارد کشور نشده، این موضوع به معنای رانت و فساد است، عنوان کرد: رانت و فساد کشور را به چالش می‌کشد، باید در راستای جلوگیری از این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا بانک مرکزی ابزار کنترلی در اختیار ندارد تا در قبال ارز دولتی تخصیصی کالا وارد کشور شود، گفت: عمده مشکلات موجود در بنادر کشور در حوزه عملکرد بانک مرکزی است و اصلاح این نهاد بخش بسیار زیادی از مشکلات را بر طرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا بانک مرکزی  در بازار نقش آفرینی نمی‌کند و تنها با ارائه کارت شناسایی ۲ هزار یورو اختصاص نمی‌دهد، افزود: رئیس بانک مرکزی باید در خصوص تبدیل ۸۰ تن طلا به سکه پاسخگو باشد، این میزان طلا ذخیره سرمایه‌ای کشور بوده که بخشی از آن از کشور خارج شده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید نسبت به محاکمه عاملان اخلال در بازار ارز اقدام نماید، رئیس بانک مرکزی نتوانسته است نوسان نرخ ارز را کنترل کند، تصریح کرد: آقای همتی باید بدانند که با نگاه لیبرالی نمی‌توان بازار ارز کشور را مدیریت کرد و این موضوع نیاز به اقدامات جهادی و انقلابی دارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخصیص ارز و عدم واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مصداق بارز اخلال در بازار و بی‌کفایتی مسئولین امر است، افزود: عملکرد بانک مرکزی قابل قبول نیست و در حوزه ارز تخصیصی به واردات نهاده‌های دامی نیز اشکالات و ابهاماتی وجود دارد زیرا به برخی افراد خاص ارز دولتی اختصاص داده شده است.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 7003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha