بودجه، چوب ادب سیاستمداران است به ویژه سیاستمدارانی که شعار می‌دهند!

معاون اول رئیس جمهور گفت: تجربه ام را می‌گویم: بودجه، چوب ادب سیاستمداران است به ویژه سیاستمدارانی که شعار می‌دهند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از صدا و سیما، اسحاق جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتی در پاسخ غیرمستقیم به آقای قالیباف درباره تامین مالی طرح معیشت گفت: تجربه ام را می‌گویم: بودجه، چوب ادب سیاستمداران است؛ به ویژه سیاستمدارانی که شعار می‌دهند!

معاون اول رئیس جمهور گفت: بودجه همه را سر خط می‌آورد. بودجه شعار نیست؛ منابع و مصارف است. باید منطقی باشد. این که ذهنی مصارف را بالا ببریم و به طور خیالی منابعی در نظر بگیریم، این بودجه نمی‌شود. بودجه نویسی پیش بینی واقعی است که یکسری منابع درآمدی و یکسری هزینه‌ای است.

وی افزود: وقتی سیاستمدار شعار می‌دهد و وقتی بودجه جلوی او قرار می‌گیرد باید تصمیم بگیرد، باید از این منابع، هزینه‌ها تأمین شود، چون منابع محدود است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: وقتی گفته شود که عوارض گمرک یک روزه بالا برود، این نشان می‌دهد حداقل آشنایی با گمرک را ندارد و فکر می‌کند اگر منبع ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را ۲۰ هزار تومان بکنیم هیچ اتفاقی در کشور نمی‌افتد و فقط درآمد زیاد می‌شود.

آقای جهانگیری افزود: کسی که این تصمیم را می‌گیرد باید بگوید یعنی قیمت تمام کالاها به همین نسبت افزایش می‌یابد و این موضوع را باید آشکارا به مردم بگوید. نتیجه این تصمیم این است قیمت‌ها چند برابر افرایش می‌یابد، این کار را بکنیم یا نه.

معاون اول رئیس جمهور گفت: فکر می‌کنم بودجه می‌تواند آغاز یک تفاهم همکاری بین مجلس و دولت باشد و دغدغه‌ای نباید داشته باشید مجلس هم بودجه را بررسی می‌کند.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
کد خبر: 6997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha