کلر دوستدار محیط‌زیست به بازار جهانی رسید

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید کلر دوستدار محیط زیست برای صنایع مختلف شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از معاونت علمی و فناوری، تولید کلر و سوزآور عاری از ناخالصی جیوه و دوستدار محیط زیست یک شرکت دانش‌بنیان، مشتریانی از صنایع مختلف آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی دارد. این محصولات هم در بازار داخلی و هم بازار جهانی به فروش می‌رسد.

این شرکت  یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیانی است که توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت‌های آب و فاضلاب در تبریز ایجاد شد. این شرکت یکی از مجموعه‌های پیشرو در صنعت کلرآلکالی با رویکرد سبز در منطقه محسوب می‌شود. شرکتی که محصولاتش در صنایع مختلف آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ‌سازی، کاغذسازی و نساجی کاربرد دارد.

کلر به عنوان عامل گندزدا در صنعت آب و فاضلاب، سفید کننده در صنعت نساجی، عامل اکسیداسیون در واکنش‌های شیمیایی و در فرآیند تولید بیش از ۳۰ هزار ماده شیمیایی کاربرد دارد. کلر به شکل نمک‌های کلرید در طبیعت و بدن انسان وجود دارد. کلر در دما و فشار عادی گازی زرد رنگ و متمایل به سبز و دارای بوی سوزش‌آور و تحریک‌کننده و از نظر شیمیایی نیز بسیار فعال است و در طبیعت بصورت ترکیب با عناصر دیگر یافت می‌شود.

به گفته ابوالفضل باباپور مدیر عامل این شرکت، تولید هیدروژن، سود و کلر، پارافین کلره، آب اکسیژنه ۳۵ تا ۵۰ درصد محصولات دانش‌بنیان ما است.

وی  بیان کرد: ما در این شرکت در تلاش هستیم تا همزمان با گسترش دامنه فعالیت‌های داخلی‌مان، مسیر صادرات محصولاتمان را هموارتر سازیم و به بازارهای بین‌المللی خود بیافزاییم. ما هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۵ کشور جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، گرجستان، ارمنستان و غیره صادر می‌کنیم.

این فعال دانش‌بنیانی ادامه داد: استفاده از آخرین فناوری دوست‌دار محیط زیست در تولید کلر و سودسوزآور باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه باشد و در نتیجه محصول تولید شده آسیبی به محیط زیست نرساند.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
کد خبر: 6973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha