۱۰ تغییر در کمتر از سه سال/ چرا مدیران در تراکتور دوام نمی‌آورند؟

با استعفای مدیرعامل باشگاه تراکتور که عمر حضورش در تبریز به دوماه هم نکشید، سرعت تغییر مدیریت در این باشگاه بیشتر شد. هنوز مشخص نشده است که علیپور چرا از مسئولیتش استعفا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  مهر، محمد علیپور که سابقه مدیریت در باشگاه نفت تهران را داشت و یکی از گزینه‌های حضور در باشگاه پرسپولیس نیز بود، در حالی که تنها ۴۵ روز مدیرعامل باشگاه تراکتور بود، یکشنبه شب استعفا کرد. هیات مدیره باشگاه تراکتور هم خیلی زود با این استعفا موافقت کرد تا یک تغییر دیگر در این تیم پرطرفدار شکل بگیرد.

باشگاه تراکتور تبریز در تابستان سال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد تا محمدرضا زنوزی به عنوان مالک این باشگاه پرطرفدار شناخته شود. زنوزی که در آن زمان مالکیت باشگاه گسترش فولاد تبریز را نیز بر عهده داشت پس خریداری باشگاه تراکتور تصمیم به انتقال امتیاز گسترش به ماشین سازی گرفت تا دیگر تیم قدیمی شهر تبریز وارد لیگ برتر شود.

مالک باشگاه تراکتور تبریز با صرف هزینه‌های سنگین تغییرات گسترده‌ای را در کادر فنی و لیست بازیکنان خود ایجاد کرد و با ستاره‌های طراز اول تیم ملی ایران نظیر مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی قرارداد بست تا شاید بتواند به اهدافی که دارد برسد.

شروع تصمیم گیری بدون مدیرعامل

زنوزی پس از خرید باشگاه تراکتور تبریز طبق قوانین سازمان خصوصی سازی، فرصت اندکی تا شروع هجدهمین دوره لیگ برتر داشت. از این رو به جای انتخاب مدیرعامل برای باشگاه تراکتور سراغ جذب بازیکنان نامدار و سرمربی خارجی رفت تا با آوردن چهره‌ای همچون «جان توشاک» نگاه‌ها را سمت این تیم جلب کند.

آغاز تغییرات با تصمیمات هیجانی!

زنوزی در روزهای ابتدایی، عباس الیاسی را به عنوان سرپرست موقت تراکتور تبریز معرفی کرد اما رئیس هیات مدیره این باشگاه تمایلی به ماندن در این جایگاه نداشت تا مدیرعامل شود. زنوزی هم سراغ صادق درودگر رفت اما عمر مدیریتی درودگر در تراکتور بسیار کوتاه بود و تنها یک ماه در این تیم فعالیت داشت تا جای او را علیرضا اسدی دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال بگیرد. تغییری که با برکناری جان توشاک از سمت سرمربیگری تراکتور نیز تقریباً در یک برهه زمانی رقم خورد تا مالک باشگاه، آغاز هیجانی را برای انتخاب‌های خود رقم بزند.

بی توجهی به نتایج کادر فنی و علاقه به تغییر مدیریت

هیات مدیره باشگاه تراکتور تبریز از همان زمان انتخاب از سوی محمدرضا زنوزی عملکردی نسبتاً منفعل در امور اجرایی این تیم داشت. اعضایی که پس از موفقیت‌های محمد تقوی در قامت سرمربی این تیم باز هم مطابق دیدگاه‌های زنوزی عمل کرد و سراغ مربی خارجی رفت تا تراکتور نتواند فصل را تا انتها با پیکار برای قهرمانی ادامه دهد.

بدهی بین المللی با نظرات شخصی آقای مالک!

باشگاه تراکتور تبریز در کمتر از سه سال، بیشترین هزینه‌ها را در فوتبال ایران داشت. آنها بازیکنان خارجی زیادی نظیر آنتونی استوکس، لی اروین، سوکیتا، فورچونه، کوین کونستانت و … جذب کردند اما با مشکلات فراوان در تسویه با آنها روبرو شدند. خارجی‌های تراکتور یکی پس از دیگری اقدام به شکایت از این باشگاه در فیفا کردند تا تبدیل به طلبکاران تیم پرطرفدار تبریز شوند.

بازیکنی نظیر کونستانت بدون یک ثانیه بازی برای این تیم در صف طلبکاران قرار گرفت تا ضمن محکومیت این باشگاه، سابقه حقوقی یکی از باشگاه‌های قدیمی فوتبال ایران را خدشه دار کند. مالک باشگاه تراکتور به صراحت درباره خرید این بازیکن پذیرفت که اشتباه از جانب خودش بوده است تا اینگونه تراکتور را نقره داغ کند.

۱۰ تغییر مدیریت در سه سال

باشگاه تراکتور از زمان خصوصی سازی تاکنون (کمتر از سه سال) ۱۰ بار مدیرعامل داشته است. عباس الیاسی در سه برهه زمانی مختلف سرپرست باشگاه تراکتور تبریز شد اما در این بین افرادی نظیر اسدی، درودگر، بهتاج، صادقیان، سهرابی و محمد علیپور به صندلی مدیرعاملی تراکتور تکیه زدند. حالا هم حسن آذرنیا به عنوان سرپرست موقت باشگاه تراکتور پس از استعفای ناگهانی علیپور فعالیت می‌کند.

بی برنامگی مدیریتی تنها برنامه تراکتور خصوصی!

بدون شک تراکتور تبریز یکی از پر هوادارترین تیم‌های فوتبال ایران است که توانست در جام حذفی فصل گذشته به قهرمانی دست پیدا کند. باشگاهی که بیشتر از حاشیه‌های خود در رختکن در بخش مدیریت با انواع جابجایی‌های ناگهانی روبروست. تیمی که فرمول تکراری عدم ثبات را همچون دو سال گذشته در آغاز بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر در پیش گرفته است تا هواداران خود را نگران از آینده این تیم کند.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 6951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha