احتمال حذف بخشی از طرح تامین کالاهای اساسی برای رفع ایراد شورای نگهبان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از احتمال حذف بخشی از طرح تامین کالاهای اساسی برای رفع ایراد شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به رد طرح الزام دولت به پرداخت  یارانه برای تامین کالای اساسی از سوی شورای نگهبان، گفت:متاسفانه در تصویب این طرح دولت همکاری لازم  را  با مجلس  نداشت و شورای نگهبان نیز این طرح را به دلیل بار مالی رد کرد.

وی با بیان اینکه این طرح باردیگر در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا ایرادات شورای نگهبان به  آن برطرف شود، ادامه داد: قرار است  با توجه به اهمیت و ضرورت طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی در شرایط کنونی کشور، جامعه هدف و منابع  مالی طرح را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهیم تا تمام ایرادات شورای نگهبان برطرف شود.

نماینده رشت در مجلس تصریح کرد: احتمالا در جلسه کمیسیون برای رفع ایراد شورای نگهبان بخشی از این مصوبه را حذف کنیم تا ایرادات شورای نگهبان به آن مرتفع شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: شورای نگهبان معتقد است که تعیُّن موارد مالی و بودجه و اعتبار لازم برای اجرای این طرح بیان شود و دقیقاً جزئیات و نحوه به دست آمدن اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی مشخص باشد و دقیقا جزئیات نحوه بدست آمدن اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی مشخص باشد و گفته شود که کدام اموال، ساختمان، شرکت و کارخانه قرار است واگذار شود.

کوچکی‌نژاد عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی می‌کوشد سوالات و ابهامات را رفع کرده  و در نهایت تاییده شورای نگهبان را بگیرد زیرا برای رفع مشکلات مردم و رفع دغدغه‌های معیشتی آنان کوتاه نیامده و باید در شرایط فعلی بکوشیم بار معضلات معیشتی مردم را بکاهیم. 

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 6924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha