اقتصاد دیجیتال آفریقا تا ۲۰۵۰ شش برابر رشد می‌کند

پیش بینی می شود اقتصاد اینترنتی آفریقا تا ۲۰۵۰ به ۷۱۲ میلیارد دلار برسد و ۸.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقا را در اختیار داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، اقتصاد اینترنتی آفریقا در آینده نزدیک رشد چشمگیری خواهد داشت و تولید ناخالص داخلی این قاره طی سه دهه آینده از ۷۰۰ میلیارد دلار می‌گذرد.

 طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط گوگل و شرکت مالی بین المللی (IFC)، ظرفیت اقتصاد اینترنتی آفریقا که شامل بخش‌هایی مانند تجارت الکترونیک، لجستیک الکترونیکی، فناوری آموزشی، فناوری مالی و فناوری بهداشتی می‌شود، یکی از بزرگترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که طی دهه گذشته از آن غفلت شده است.

 به گزارش راشاتودی، تحقیقات نشان می دهد این بخش تا ۲۰۲۵ به ۱۸۰ میلیارد دلار می‌رسد و ۵.۲ درصد تولید ناخالص داخلی قاره آفریقا را تشکیل می دهد. پیش بینی می شود ظرفیت این بخش تا ۲۰۵۰ به ۷۱۲ میلیارد دلار برسد و ۸.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقا را در اختیار داشته باشد.

 این بدان معناست که اقتصاد دیجیتال آفریقا به خاطر افزایش دسترسی به اینترنت با کیفیت‌تر و سریع‌تر، افزایش سریع جمعیت و توسعه استعدادهای فناوری، طی ۳۰ سال آینده بیش از ۶ برابر می‌شود. این رقم ۲۵ برابر بیشتر از سطح  ۲۰۱۲ است. ظرفیت اقتصاد دیجیتال در آن زمان به سختی به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسید.

 به نظر نمی‌رسد همه‌گیری ویروس کرونا تاثیری بر توسعه این بخش در آفریقا داشته باشد چون اقتصاد اینترنتی این قاره مقاومت گسترده‌ای از خود نشان داده است.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 6879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha