فروش فولکس واگن در ماه اکتبر کاهش یافت

گروه فولکس واگن که بزرگترین خودروساز آلمان محسوب می شود، اعلام کرد که به دنبال بهبود نسبی بازار خود در ماه سپتامبر، فروش جهانی این شرکت در ماه اکتبر با ۴.۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شینهوا، بزرگترین خودروساز آلمان روز جمعه اعلام کرد که به دنبال بهبود نسبی در ماه سپتامبر، فروش جهانی گروه فولکس واگن در ماه اکتبر با ۴.۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۹۰۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسید.

به گفته این خودروساز آلمانی، پس از سه ماه رشد فروش خودرو در چین، در ماه اکتبر ۳.۳ درصد کاهش یافته است. با این وجود چین با تحویل ۳۷۶۵۰۰ دستگاه در ماه اکتبر همچنان بزرگترین بازار فروش فولکس واگن محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام فولکس واگن، فروش خودرو در چین و منطقه آسیا و اقیانوسیه کمترین آسیب را از بحران شیوع کرونا دیده و فقط حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

در عین حال، فروش خودرو در ایالات متحده، اروپا و همچنین آمریکای جنوبی بین ۲۰ تا بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است. طبق اعلام شرکت فولکس واگن، تحویل خودرو در این بازارها در ماه اکتبر بهبود یافت و فقط یک افت تک رقمی را ثبت کرد.

این در حالی است که برند آئودی که متعلق به شرکت فولکس واگن است، در ماه اکتبر روند صعودی خود را ادامه داد و ۹.۸ درصد افزایش فروش به میزان ۱۶۳۸۰۰ دستگاه خودرو را ثبت کرد.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 6878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha