امنیت زندان‌ها در اولویت/ مأموریت مهم زندان‌بانان

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست سراسری با مدیران حفاظت و اطلاعات زندان‌های سراسر کشور، گفت: امنیت زندان‌ها یکی از اولویت‌های ما است و چه بسا چتر حاکم بر تمامی اولویت‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در نشست سراسری با مدیران حفاظت و اطلاعات زندان‌های سراسر کشور گفت: امنیت زندان‌ها یکی از اولویت‌های ماست و چه بسا چتر حاکم بر تمامی اولویت‌هاست.

رئیس سازمان زندان‌ها در این جلسه که با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه برگزار می‌شد، با اشاره به ماموریت زندانبانی گفت: امروز هدف اصلی ما تحقق دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل زندان به آموزشگاه نیکی‌هاست و بهترین مربیان برای تحقق این اندیشه کارکنان زندان‌ها هستند.

وی اظهار داشت: در حوزه حفاظت و اطلاعات نباید دلخوش به آمارهای کمی باشیم لذا با تقویت کیفیت فعالیت‌ها باید طوری عمل کنید تا فکر ارتکاب جرم از زندانی سلب و در زندان زنجیره بزهکاری استمرار نداشته باشد.

عضو شورای عالی قوه قضائیه بیان داشت: روزمرگی برای پرسنل حفاظت و اطلاعات، مخرب است از این رو داشتن انگیزه خدمت، قدرت پیش بینی و پیشگیری و تحلیل وقایع و ارائه گزارش‌های کاربردی یک ضرورت است.

وی در ادامه خطاب به کارکنان حفاظت و اطلاعات اظهار داشت: در موقعیت‌های خطیر که قرار می‌گیرید اگر خدای ناکرده جدیت نداشته باشید و یا سهل انگاری کنید و یا به هر دلیلی کوتاهی کنید نه تنها خودتان، بلکه مجموعه‌ای را با آسیب و چالش مواجه می‌کنید.

در ادامه این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: زندان به خودی خود مانند یک شهر و یک کشور است که مسؤولیت حفاظت و اطلاعات را در ایجاد امنیت واقعی سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: در سیمای جمهوری اسلامی رخوت و سستی معنا ندارد و اگر تمایلات نفسانی در کار ورود کند، توفیقی نخواهیم داشت.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات در ادامه اظهار داشت: انتظار از مسؤولین حفاظت و اطلاعات این است که در زمان مقرر اقدام به پیشگیری و پیش بینی از اتفاقات کنند.

در این جلسه مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌ها نیز ضمن ارائه گزارش نکات مورد نظر را در خصوص صیانت از نیروی انسانی و تامین امنیت پایدار در زندان‌ها به مسؤولان حفاظت و اطلاعات زندان‌های کشور ارائه کرد.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 6863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha