فروش خودروی دیزلی و بنزینی در انگلیس تا ۲۰۳۰ ممنوع می‌شود

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قصد دارد زمان ممنوعیت فروش خودروهای جدید دیزلی و بنزینی را از سال ۲۰۳۰ اعلام کند که پنج سال زودتر از برنامه ریزی قبلی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، انگلیس در راستای تلاشها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید دیزلی و بنزینی از سال ۲۰۴۰ برنامه ریزی کرده بود و جانسون در فوریه این تاریخ را پنج سال جلو انداخت و سال ۲۰۳۵ تعیین کرد.

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: جانسون اکنون قصد دارد طی یک سخنرانی درباره سیاست محیط زیستی این تاریخ را دوباره جلو انداخته و سال ۲۰۳۰ تعیین کند.

شبکه خبری بی بی سی هم روز شنبه گزارش مشابهی داده بود اما سخنگوی دولت انگلیس در این باره اظهارنظر نکرد.

طبق گزارش فایننشیال تایمز، تاریخ جدید شامل حال خودروهای دو گانه سوز که از برق و سوخت فسیلی استفاده می کنند و ممکن است تا سال ۲۰۳۵ همچنان فروخته شوند، نمی شود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار صنعتی نشان می دهد که خودروهای بنزینی و دیزلی ۷۳.۶ درصد از فروش خودروهای جدید در سال ۲۰۲۰ را تشکیل دادند و فروش خودروهای برقی که معمولا گرانتر هستند، تنها ۵.۵ درصد بود. انواع مختلف خودروهای هیبریدی باقی فروش بازار را تشکیل دادند.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
کد خبر: 6839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha