۳۰ شرکت دولتی با هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه/ برخی از این شرکت‌ها تا ۵۰ درصد تخلف دارند

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ شرکت دولتی در کشور فعالیت دارند، گفت: حدود ۳۰ شرکت دولتی ۸۵ درصد بودجه هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی را گرفتند که برخی از این شرکت‌ها حتی تا ۵۰ درصد انحراف هزینه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه نیمه آبان باید گزارش عملکرد شرکت‌های دولتی در سال گذشته و برنامه‌ها برای سال بعدی به مجلس ارائه شود، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس این گزارش باید به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارائه و سپس از طریق این کمیسیون به دیوان محاسبات ارسال شده و گزارش آن ظرف ۲۰ روز در صحن مجلس مطرح شود تا لایحه بودجه سال آینده مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰ شرکت دولتی داریم، گفت: حدود ۳۰ شرکت ۸۵ درصد کل بودجه سال گذشته یعنی هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه را گرفتند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب، نفت و گاز از جمله این شرکت‌ها هستند، گفت: در بررسی‌های اولیه نشان داده شده برخی از این شرکت‌ها در انجام فعالیت‌های خود در سال گذشته تا ۵۰ درصد انحراف دارند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: مجلس یازدهم باید با دقت این مسئولیت را مدنظر قرار دهد که شرکت‌هایی که مأموریتی هستند دچار انحراف مالی نشوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دیوان محاسبات باید با دقت اینها را بررسی و جمع‌بندی کند و ضمن رسیدگی به تخلفات این شرکت‌ها پیشنهادات خود را برای اصلاحات بودجه سال آینده ارائه کند.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 6822

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha