طرح تشکیل شورای ثبات مالی برای سامان بخشیدن به بازار سرمایه/ تلاش برای کاهش محدودیت‌های صادرات

پورابراهیمی درباره بازار سرمایه گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال تدوین مفادی است که بتواند به قانون بازار سرمایه الحاق شود و تکالیفی را بر عهده دولت برلی کاهش مخاطرات بازارسرمایه بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مثبت شدن تراز تجاری کشور در شش ماه دوم سال گفت: درنیمه اول سال با توجه به وضعیت شیوع کرونا، عملا امکان صادرات وجودنداشت، ولی به تدریج که فضا ایجاد شد، تجارت اتفاق افتاد و علی رغم تلاش‌های انجام شده تراز تجاری کشور در شش ماهه نخست سال منفی شد.

وی ادامه داد: به دنبال تغییر رویکرد بودیم و با برگزاری جلسات مکرر با وزارت صمت، تصمیماتی اتخاذ کردیم تا بتوان محدودیت‌های ناشی از صادرات را به حداقل برسانیم. یکی از این فعالیت ها، پیمان سپاری ارزی بود و حدود دو هفته قبل، کاهش محدودیت‌ها را برنامه ریزی کنیم.

پورابراهیمی درباره بازار سرمایه اضافه کرد: امروز دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس به این موضوع برمی گردد و این کمیسیون به دنبال تدوین مفادی است که بتواند به قانون بازار سرمایه الحاق شود و تکالیفی را بر عهده دولت برلی کاهش مخاطرات بازارسرمایه بگذارد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل عدم هم خوانی سیاست‌ها و بخشی نگری، مشکلاتی در این بازار به وجود آمده است. ما برای اولین بار میخواهیم از متن جدیدی که گزارش آن پیش از این در صحن علنی مجلس قرائت شد، موارد را استخراج کرده و شورای ثبات مالی را تشکیل دهیم. هدف از تشکیل این شورا کمک به شناسایی مجموعه عوامل متداخل در نظام اقتصادی و ایجاد سیاست گذاری مشترک است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: البته این کار وظیفه دولت به عنوان قوه مجریه است، اما به دلایل مختلف حوزه‌های مختلف دولتی از وزارت اقتصاد گرفته تا بانک مرکزی، هر نهادی با بخشی نگری به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 6756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha