صادرات ماهانه ۵۰۰ میلیون دلار کالا به عراق

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه صادرات به عراق در حال افزایش است گفت: روزانه حدود ۳ هزار کامیون حمل بار کالاهای صادراتی ایران را به عراق منتقل می کند.

به گزارش رادار اقتصاد سید حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آمار صادرات به عراق، گفت: در ۵ ماهه ابتدای امسال ۲ میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار کالا به عراق صادر شده که نشان می دهد صادرات کالا به عراق در هر ماه به طور متوسط حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده است. 

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه ارزش صادرات در ۴ ماهه ابتدای امسال به عراق یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار بود، افزود: صادرات ایران به عراق در مرداد ماه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که مقایسه این رقم با میزان صادرات ایران در ماه های ابتدای سال که رقمی حدود ۳۵۰ میلیون دلار بود حاکی از آن است که وضعیت صادرات به این کشور نسبت به اوایل سال در حال بهتر شدن است. 

وی افزود: البته متوسط ماهانه صادرات به عراق در سال گذشته حدود ۷۵۰ میلیون دلار بود که از متوسط صادرات ۵۰۰ میلیون دلار در سال جاری رقم بیشتری است. 

حسینی با اشاره به بازگشایی تمام مرزها اظهار داشت: روزانه حدود ۳ هزار کامیون حمل بار به عراق کالاهای صادراتی ایران را به عراق منتقل می کند و بر این اساس صادرات به این کشور با تمام ظرفیت جریان دارد. 

وی افزود: از مرزهای کردستان روزانه حدود ۱۵۰۰ کامیون حمل بار به عراق صادر می شود و از مرزهای عربی نیز که روزهای یکشنبه و چهارشنبه باز است به همین ترتیب در هر روز حدود ۱۵۰۰ کامیون حمل بار به عراق می رود. 

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به صادرات گاز به عراق گفت: صادرات این محصول نیز وضعیت بهتری پیدا کرده و با تمام ظرفیت گاز ایران به عراق صادر می شود. 

۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 673

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha