عراقچی: اگر فرصتی پیش آمد از آن استفاده می‌کنیم/ نباید فرصت سوزی شود

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس جزئیات نشست اعضای این فراکسیون با عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره انتخابات آمریکا و تحولات قره‌باغ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محمد باقری رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز این فراکسیون، اظهار داشت: در این جلسه با حضور عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه، جابر انصاری معاون حقوقی، کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه و مدیران کل امور مجلس و دیپلماسی پارلمانی، آخرین تحولات قره‌باغ و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مسئولان وزارت خارجه درباره انتخابات آمریکا معتقد بودند که اصول حاکم بر سیاست خارجی آمریکا چه ترامپ و چه بایدن باشد یکی است و تنها روش ها و تاکتیک‌هایشان متفاوت است اگر روش آنها تغییر کرد ما هم تغییر روش می دهیم در غیر این صورت سیاست مقاومتی خود را ادامه می‌دهیم.

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس در همین راستا ادامه داد: مسئولان وزارت خارجه در این جلسه عنوان کردند که ما نباید از آمدن بایدن ذوق زده باشیم اما اگر فرصتی پیش آمد از آن استفاده می‌کنیم و نباید فرصت سوزی شود؛ باید منتظر بمانیم و در صورت ایجاد شدن شرایط از آن استفاده کنیم.

باقری با بیان اینکه در این جلسه درباره برجام نیز بحث و تبادل نظر شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه مطرح شد با توجه به شرایط حاکم در آمریکا و جمهوری خواهانی که در کنگره هستند و همچنین با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایران  به نظر می‌رسد که اتفاق خاصی برای برجام نخواهد افتاد.

وی با اشاره به بخش دیگری از این جلسه، بیان داشت: در موضوع قره باغ ضمن پرداختن به سوابق تاریخی آن، گزارشی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح با حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و همچنین جزییات طرح صلح جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون برقراری آتش بس و صلح جاری از سوی روسیه، در قالب کلیات آن در حال انجام است، ارائه شد.

نماینده بناب در مجلس، اظهار کرد: در این جلسه همچنین نگرانی‌های نمایندگان در حوزه های امنیتی مرتبط با اتفاقات قره باغ و لزوم حفظ دقیق و کامل خطوط مرزی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 6718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha