رفع محدودیت‌های خرید صنایع کوچک از بورس کالا

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با پیگیری‌هایی که وزارت صمت با بورس کالا انجام داده است، صنایع کوچک می‌توانند با توجه به محدودیت‌های موجود، خرید سه ماهه را به ‌صورت یکجا و ماهانه انجام دهند، چون میزان خرید صنایع کوچک با بزرگ متفاوت است و این مشکل همواره در سطح بنگاه‌های کوچک و متوسط وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شاتا، اصغر مصاحب در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: در دو هفته اخیر نیز تلاش شد که نظام توزیع و عرضه به‌ صورت متوازن انجام شود و رقابت پذیری صحیحی صورت پذیرد، به‌ طوری که شاهد هستیم محصولات پتروشیمی عرضه شده در بورس نسبت به گذشته با کاهش قیمت همراه شده است.

وی افزود: برای رونق تولید صنایع کوچک، مدل توسعه‌ای نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در این سازمان پیگیری می‌شود که دبیرخانه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی آن در استان خوزستان مستقر است. ایجاد پیوند بین صنایع کوچک و بزرگ که از طریق نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و خوشه‌های کسب و کار تحقق می‌یابد، نمونه بارزی از نهضت ساخت داخل است که در نتیجه آن، تولیدات صنایع کوچک و متوسط کشور متحول و رقابت پذیر خواهند شد.

مصاحب گفت: در حال حاضر ۴۰۰ واحد صنایع کوچک خوزستان در خوشه کسب و کار و پیمانکاری فرعی نفت، گاز و پتروشیمی این استان عضویت دارند و از این طریق پیمانکاری ساخت و تولید تجهیزات برای صنایع بزرگ نفت و گاز را انجام می‌دهند.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 6716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha