۵۰ درصد از پروزه های بزرگ تامین آب به بهره برداری رسید

وزیر نیرو پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی را یک ابرپروژه و از بزرگترین پروژه‌های آبی-خاکی کشور نامید و گفت: بیش از ۱۹۰شرکت سازنده داخلی در اجرای این پروژه نقش داشتند.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان اظهار داشت: پویش «هرهفته الف ب ایران» افتخار این را دارد که پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی را که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، پیگیری‌ها و پشتیبانی‌های همکاران ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثمر رسیده هم در بر داشته باشد.

اردکانیان با اشاره به اهمیت پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی گفت: این پروژه صفحه جدیدی از پایداری حیات در فلات مرکزی باز کرده است.

وزیر نیرو با اشاره به پویش «هرهفته الف ب ایران» گفت: این پویش، یک سامانی برای اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های بزرگ آب، برق و فاضلاب در سراسر کشور است.

اردکانیان افزود: در ابتدای سال با وجود همه محدودیت‌هایی که هست، به اتکای ظرفیت‌های موجود و توانمندی شرکت‌های مدیریتی، مهندسان مشاور و پیمانکاران، همکاران در سازمان دولت و ظرفیت بخش خصوصی متعهد شدیم که تا پایان سال ۲۵۰ پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب را با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه با احتساب این پروژه، ۱۲۸ پروژه از مجموع ۲۵۰ پروژه تاکنون با سرمایه‌گذاری حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: امید است تا پایان سال، طرح‌ها هفته به هفته همانگونه که مورد تاکید مقام معظم رهبری در دیدار هیئت وزیران با ایشان در هفته نخست شهریور بود و اشاره فرمودند طرح‌های زیربنایی نظیر آنچه وزارت نیرو هفته به هفته به بهره‌برداری می‌رساند، باید مطابق برنامه پیش برود، ما نیز همه تلاشمان را خواهیم داشت تا امسال هم مانند سال گذشته به این وعده وفا شود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تاکنون هفت سد مخزنی، هشت پروژه شبکه آبیاری و زهکشی، چهار تصفیه‌خانه بزرگ آب، هفت تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب، آبرسانی به ۴۴۸ روستا و ۷ شهر بزرگ به همراه ۹ نیروگاه حرارتی، ۱۳ نیروگاه تجدیدپذیر، ۵ نیروگاه مقیاس کوچک و ۳۳ پروژه پست و خطوط انتقال به ثمر رسیده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این پروژه‌ها، ۷ پروژه ساز و کاری نیز به بهره برداری رسیده که هم تأثیر خود را در بهتر اجرا شدن طرح‌های ساخت و سازی نشان می‌دهند و هم موجب تسهیل خدمت‌رسانی به مردم می‌شوند که از جمله این‌ها بی‌نیاز کردن مردم از مراجعه به شرکت‌های توزیع برق است.

اردکانیان گفت: بیش از ۴۰ خدمتی که مردم با مراجعه به شرکت‌ها باید این خدمات را دریافت می‌کردند اکنون با استفاده از فناوری تلفن‌های همراه و حتی ارتباط‌های تلفنی قابل انجام است.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 6692

برچسب‌ها