تجارت ۸.۹ میلیارد دلاری ایران با اروپا در هفت ماه

تجارت خارجی کشورمان با اروپا در طی ۷ ماه سال جاری بالغ بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزارو ۸۱۶ تن و برابر با ۸ میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سید روح اله لطیفی، سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در تشریح آخرین وضعیت تجارت کشورمان با اروپا گفت : طی ۷ ماهه اول سال جاری سطح تجارت  خارجی ایران با کشورهای اروپایی به ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزارو ۸۱۶ تن برابر با ۸ میلیارد ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزارو ۸۴۱ دلار رسیده است .

لطیفی خاطر نشان کرد : حجم صادرات کشورمان به اروپا در این بازه زمانی بالغ بر ۵ میلیون و ۶۰۵ هزارو ۸۹۱ تن بوده است که از حیث ارزش این میزان صادرات کالاهای ایرانی برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزارو ۵۳۸ دلار بوده است. ضمن آنکه در میان کشورهای اروپایی اصلی ترین مقاصد صادراتی، کشور ترکیه با  یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۳۷۲ هزارو ۴۰۸ دلار و پس از آن کشورهای روسیه، آلمان و ایتالیا قراردارند .همچنین کمترین میزان صادرات  به کشور  اسکاتلند با۱۳ هزارو ۹۵۲  دلار بوده است .

وی افزود : کشورمان به ۳۷ کشور اروپایی از قبیل اتریش، آلمان، بوسنی وهرزگویین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه،اسپانیا،انگلستان،ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی، نروژ و... صادرات داشته است .

لطیفی در خصوص وضعیت واردات کشورمان از اروپا نیز گفت: کشورمان در این  بازه زمانی از ۴۴ کشور اروپایی واردات داشته است که حجم این واردات بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزارو ۹۲۵ تن کالا وبرابر با ۶ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۳۹ هزارو ۳۰۳ دلار بوده است که بیشترین واردات از ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزارو ۶۴۰ دلار وپس از ترکیه از کشورهای آلمان ، روسیه وانگلستان بوده است .

وی افزود: کشورمان در مجموع از ۴۴ کشور اروپایی نظیر  انگلستان، فرانسه، آلمان ، ایتالیا، چک، سوئیس ، سوئد، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، کرواسی، هلند، پرتقال ، لهستان، اوکراین ، روسیه و ... واردات انجام داده است .

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 6549
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha