پتانسیل بالای بازار سهام برای سرمایه گذاری

محمد حسن نژاد: «در حال حاضر بازار سرمایه از ارزندگی زیادی برخوردار است و سهام داران نباید به راحتی دارایی خود را از دست بدهند.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ محمد حسن نژاد ضمن تاکید بر ارزنده بودن بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به این موضوع سهامداران باید توجه داشته باشند که سهام خود را به راحتی به فروش نرسانند و به سمت سهامِ «ارزشی» بروند؛ همچنین بهتر است از سهم‌های کوچک فاصله گرفته و با کمک تحلیل افراد متخصص و آگاه نسبت به بازارسرمایه، معاملات خود را انجام دهند.

این نماینده پیشین مجلس افزود: با این وجود عدم اعتماد و ناامیدی در این بازار شکل گرفته است، اما سهامداران در نظر داشته باشند که بورس افت و اخیزهای زیادی به خود دیده است و نوسان جزو ذات این بازار است، بنابراین در بلندمدت جای نگرانی وجود ندارد و بازدهی مناسبی نصیب افرادی می شود که صبر را در دستورکار خود قرار دهند.

وی تغییر رویه فعلی بازار را در گرو حمایت‌های بیشتر دولت دانست و افزود: برخی اقدامات مانند الزامی شدن بازارگردان، انتشار اوراق تبعی یا خرید سهام خزانه هم از نظر روانی و هم از نظر اثربخشی در گردش معاملات تاثیرگذار خواهند بود و می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به بازار سرمایه افزایش دهد.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تغییر رویه فعلی بازار را در گرو حمایت‌های بیشتر دولت دانست و افزود: برخی اقدامات مانند الزامی شدن بازارگردان، انتشار اوراق تبعی یا خرید سهام خزانه هم از نظر روانی و هم از نظر اثربخشی در گردش معاملات تاثیرگذار خواهند بود و می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به بازار سرمایه افزایش دهد.

محمد حسن نژاد وجود در ادامه بازارگردانان در بازارسرمایه را امری ضروری عنوان کرد و گفت: بازارگردان‌ها اگر نقش خود را به نحو صحیح انجام دهند، تاثیر مهمی در افزایش عمق بازار و نقدشوندگی این بازار خواهند داشت.

این استاد دانشگاه همچنین بر اهمیت نقش بازار سرمایه در تامین مالی شرکت‌ها تاکید و اظهار کرد: البته این موضوع در تمام بازارهای جهانی مشهود است. از آنجاییکه بازار سرمایه کارا با حضور مشارکت کنندگان مختلف از طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران برخوردار است می تواند به تشکیل بازار بدهی کارا و با عمق زیاد منتهی شود که در این میان شرکت ها می توانند برای تامین مالی خود استفاده مناسبی از این بازار داشته باشند. از طرفی در نظر داشته باشید که بازار سرمایه در شرایط کنونی نسبت به نرخ برابری دلار عقب تر است و در این راستا از پتانسیل و ارزشمندی بالایی در جهت سرمایه گذاری و نیز تامین مالی برخوردار است.   

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 6519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha