بایدن از کارشناسان امنیت ملی گزارش‌های اطلاعاتی دریافت می‌کند

یک مقام ارشد تیم انتقال قدرت جو بایدن گفت، این رئیس جمهور منتخب آمریکا در ضمن این نگرانی که خارج بودنش از حلقه دریافت گزارش‌های اطلاعاتی محرمانه به دلیل تاخیر در انتقال قدرت ریسک امنیت ملی ایجاد کند، قرار است از چند روز دیگر از سوی کارشناسان امنیت ملی گزارش‌های این حوزه را دریافت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، تیم جو بایدن به رغم سرباز زدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پذیرفتن شکستش در انتخابات سوم نوامبر به پیشبرد روند انتقال قدرت ادامه می‌دهد.

جن ساکی، یک مقام ارشد تیم انتقال قدرت جو بایدن گفت، این حقیقت که بایدن هنوز گزارشهای اطلاعاتی محرمانه را دریافت نمی‌کند می‌تواند به تدارک او برای اداره کشور آسیب وارد کند.

به گزارش رویترز، ساکی در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران بیان داشت: شش روز گذشته و با گذشته هر روز نگرانی‌ها از بابت اینکه تیم امنیت ملی ما و رئیس جمهور منتخب و معاون رئیس جمهور منتخب به ارزیابی‌ها از تهدیدات، گزارش‌های اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی فوری درباره تعاملات ما در سراسر جهان دسترسی ندارند، افزایش می‌یابند.

او گفت: شما نمی‌دانید که چه چیزهایی را نمی‌دانید!

ساکی به گزارش کمیسیون ۱۱ سپتامبر که در آن تاخیر در انتقال قدرت بعد از انتخابات سال ۲۰۰۰ به عنوان یکی از دلایل عدم آمادگی مناسب مقامها برای حملات روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا فهرست شده بود، اشاره کرد.

چندین تن از سناتورهای جمهوریخواه از دولت ترامپ خواسته‌اند به بایدن اجازه دریافت گزارشهای اطلاعاتی روزانه مخصوص ریاست جمهوری را که معمولا یک رئیس جمهور منتخب آمریکا به طور سنتی قبل از آغاز رسمی ریاست جمهوری آنها را دریافت می‌کند، بدهد.

ساکی نام کارشناسان امنیت ملی که قرار است به این معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گزارش بدهند را ذکر نکرد.

اداره خدمات عمومی آمریکا به عنوان آژانس فدرالی که اعتبارات را برای رئیس جمهور بعدی آزاد می‌کند، هنوز پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را به رسمیت نشناخته است و به او اجازه دستری به منابع و فضای دفاتر فدرال را نمی‌دهد.

ساکی از امیلی مورفی، مدیر منصوب شده از سوی ترامپ بر این سازمان خواست تا اسناد مربوط به انتقال قدرت را امضا کند اما گفت، تیم بایدن همچنان امیدوار است مجبور به اتخاذ اقدام قانونی برای الزام به اجرا شدن این کار نشود.

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 6518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha