مصادره یک میلیارد دلار بیت کوین غیرقانونی توسط دولت آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا موفق شد یک میلیارد دلار بیت کوین را که از دلالی‌های انجام شده در دارک وب کسب شده بود، مصادره کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انگجت، مقامات دولت آمریکا حتی پس از دستگیری روس آلبریت به‌عنوان سردسته بازار دلالی غیرقانونی سیلک رود در دارک وب  توانستند مقادیر بسیار زیادی از بیت کوین‌های این پلتفرم را که به‌صورت کمیسیون دریافت شده بود تصرف کنند.
 در ابتدای هفته جاری مقامات آمریکا با تصرف و ردیابی 69000 بیت کوین گم شده موفق به بزرگ‌ترین تصاحب رمز ارز تاریخ وزارت دادگستری آمریکا تا به امروز شدند. با توجه به این‌که هر بیت کوین در حالت حاضر حدود 15 هزار دلار ارزش دارد پس می‌توان تخمین زد که این وزارت خانه معادل 1 میلیارد دلار را مصادره کرده است. این بخش اکنون شکایتی مدنی را برای این زیان بیت کوینی ارائه کرده است.
 سیلک رود بازاری بزرگ در دارک وب  بود که افراد می‌توانستند از طریق آن به‌صورت ناشناس به مبادله مواد مخدر  و اسلحه یا انجام کارهای غیرقانونی دیگر بپردازند. مقامات این پلتفرم را در سال 2013 از بین برده و بنیان‌گذار آن را دستگیر کردند. گزارش‌های وال‌استریت ژورنال حاکی از آن است که آن‌ها تنها در آن زمان تنها 175 هزار بیت کوین را از آلبریت بک مصادره کردند که درواقع کمتر از نیمی از 600 هزار بیت کوینی بود که این وب‌سایت از طریق دلالی اقلام غیرقانونی به دست آورده بود.

 

 واحد تحقیقات جنایی سرویس درآمد داخلی مسئول یافتن 69000 بیت کوین توقیف شده بود. نمایندگان این واحد در اوایل سال جاری شروع به تجزیه‌وتحلیل کیف پول‌های دیجیتال رود سیلک کردند و از این طریق توانستن 54 مبادله که پیش از آن شناسایی شده بود را پیدا کردند. آن‌ها تشخیص دادند که آلبریت آن معاملات را انجام نداده و این کار هکری است که آن‌ها از آن با عنوان "فرد X" نام می‌برند و او این بیت کوین را در سال 2012 و 2013 به سرقت برد.
 وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید فرد X پس از پیگیری مقامات موافقت کرد مه بیت کوین‌های سرقت شده را تحویل دهد و در 3 نوامبر موافقت‌نامه و توافق‌نامه ضبط را با دفتر دادستان آمریکا در منطقه شمال کالیفرنیا امضا کرد. شایان ذکر است که آلبریت از هویت آنلاین هکر آگاه بود و گفته می‌شود او را برای بازگرداندن این بیت کوین‌ها تهدید کرده بود اما بااین‌وجود فرد X از تسلیم شدن امتناع ورزید.
 وزارت دادگستری آمریکا هنوز برنامه‌های خود برای نحوه خرج کردن این میزان بیت کوین صحبتی نکرده است اما دولت آمریکا پس‌ازاین تمامی بیت کوین‌هایی را که از سیلک رود به دست آورده بود به حراج گذاشت. اینکه دولت آمریکا چه مقدار می‌تواند از این طریق پول به دست بیاورد هنوز مشخص نیست زیرا تزریق این مقدار از بیت کوین به بازار می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را کاهش بدهد.

۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
کد خبر: 6471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha