ماسک ضدویروسی در بازار وجود ندارد، فریب نخورید!

اگرچه با شیوع بیماری کرونا دانشمندان در تلاش هستند تا ماسک‌های موثری بسازند، اما تاکنون هیچگونه ماسک ضدویروسی ساخته نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیا ماسک‌هایی که پوشش ضد ویروسی دارند می‌توانند از ما در برابر ویروس کرونا بیشتر محافظت کنند؟ این ایده بسیار جالب است، اما تاکنون مطالعات دقیق و مستقلی روی آن صورت نگرفته تا مشخص شود آیا ماسک‌های ضدویروسی در محافظت از افراد بهتر عمل می‌کند یا از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری می‌کنند.

مشخصات این ماسک‌ها متفاوت است، اما فرض می‌شود که در صورت ساخت این نوع ماسک‌ها یا پوشش‌های ضدویروسی از موادی مانند مس که خاصیت ضدویروسی بالایی دارند، استفاده شود. البته وبسایت‌ها اطلاعات دقیقی درباره آزمایش‌های صورت گرفته منتشر نمی‌کنند.

هیو- جیک چیو متخصص علوم مواد در دانشگاه آلبرتا گفت: «معمولا چندین سال طول می‌کشد تا فناوری ماسک جدید طراحی و آزمایش شود. ما از قبل از شروع همه گیری ویروس کرونا به دنبال ساخت چنین ماسک‌هایی بودیم. یک روش ساده برای افزایش اثربخشی ماسک‌هایی که استفاده می‌کنید این است که اطمینان پیدا کنید که ماسک‌ها را درست روی صورت قرار می‌دهید و درست درمی‌آورید.»

۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر: 6432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha