لوازم خانگی خارجی موجود در بازار قاچاق یا تقلبی است

​مدیر کل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات گفت: ما هیچ واردات رسمی لوازم خانگی نداریم و اقلام خارجی موجود در بازار یا قاچاق و یا تقلبی است.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سیدعبدالمجید اجتهادی، ​مدیر کل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لوازم خانگی ال جی و سامسونگ با چه مجوزی در مراکز فروش لوازم خانگی عرضه می‌شود؟ افزود: ما واردات رسمی این دو نشان را نداریم و اقلامی که در بازار عرضه می‌شود یا قاچاق و یا تقلبی است و بعضا برخی کالاهای تولید داخل را با برچسب‌های کالاهای چینی جعل می‌کنند و به عنوان برند این دو محصول به فروش می‌رسانند در حالی که نمایندگی‌های رسمی این دو شرکت خودشان با دو نام جداگانه هم اکنون در داخل محصول تولید می‌کنند که قطعاتشان هم از چین وارد می‌شود. 

وی گفت: عمده لوازم خانگی قاچاق از مرزهای آبی همانند قشم، گناوه و هندیجان وارد می‌شود که این کالاهای وارداتی قاچاق برخی مناطق از جمله بانه را هم پوشش می‌دهد. 

اجتهادی درباره کشف مقادیر زیادی کارتن‌های خالی گوشی تلفن همراه اپل، افزود: کارتن‌های خالی لوازم خانگی قاچاق نیست و می‌خواهند کالاهای تقلبی را در آن کارتن‌ها قرار دهند و تحت عنوان کالاهای ژاپنی یا کره‌ای بفروشند، اما در بحث گوشی تلفن همراه، چون افراد این گوشی‌ها را با خودروهای شوتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند کارتن را جدا و گوشی را هم جدا می‌آورند تا حجم کمتری را بگیرد و ما چندی پیش در دزفول تعداد زیادی کارتن خالی اپل کشف کردیم، اما طبیعتا کارتن‌های خالی گوشی تلفن همراه حکم قاچاق را ندارد. 

وی گفت: البته ضابطان باید کار تحقیقاتی انجام دهند، اما چون در بحث تلفن همراه رجیستری مطرح است قطعا اگر به صورت قاچاق هم وارد شده باشد برای رجیسترشدن باید مراحل پرداخت حقوق دولت را طی کنند. 

مدیر کل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: تخلفی هم که در گذشته با سوءاستفاده از گذرنامه‌های اشخاص در واردات گوشی تلفن همراه صورت می‌گرفت جلویش گرفته شده است و اکنون انگیزه خاصی برای واردات گوشی قاچاق وجود ندارد.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 6374

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha