روسیه از ورود نیروهای حافظ صلح خود به «استپاناکرت» خبر داد

وزارت دفاع روسیه از ورود نیروهای حافظ صلح خود به شهر «استپاناکرت»، مرکز منطقه «قره باغ‌ کوهستانی» خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت نیروهای حافظ صلح روسی به شهر «استپاناکرت»، مرکز منطقه «قره باغ کوهستانی» ورود پیدا کرده‌اند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» در حالی این خبر را اعلام کرده که پیشتر وزارت خارجه روسیه نیز تأکید کرده بود فقط صلح‌بانان روسی در خط تماس واقع در منطقه قره‌باغ مستقر خواهند شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین همچنین امروز (پنجشنبه) با رد هرگونه حضور نظامیان ترکیه‌ای در نیروهای صلح‌بان که قرار است در خط تماس واقع در منطقه قره‌باغ مستقر شوند، گفت: «نیروهای حافظ صلح در قره‌باغ فقط روسی خواهند بود و هماهنگی‌ها با ترکیه در این زمینه از طریق مرکزی در آذربایجان هست».

بامداد سه‌شنبه بود که «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است.

این توافق شامل استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه به مدت ۵ سال در مناطق مورد تنش در قره باغ کوهستانی و مذاکرات برای حل و فصل این بحران طی این مدت است. 

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه نیز درباره این توافق گفته بود: «نیروهای حافظ صلح در منطقه قره‌باغ کوهستانی مستقر خواهند شد.»

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 6352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha