نرخ بیکاری فرانسه در اوج دو ساله

نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به بیشترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تریدینگ اکونومیکس، شمار بیکاران فرانسه تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به ۹ درصد رسید که این نرخ ۰.۹ درصد بیشتر از پیش بینی ها و ۱.۸ درصد بیشتر از دوره مشابه قبلی است. این نرخ بیکاری هم چنین بالاترین نرخ ثبت شده از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ محسوب می شود.

شمار افراد بیکار طی این مدت با ۴۰۰ هزار نفر کاهش به دو میلیون و  ۸۳۸ هزار نفر نفر رسید تا برای نخستین بار در طول سال جاری شمار بیکاران فرانسوی به زیر سه میلیون نفر برسد.  

در عین حال شمار بیکاران در بین جمعیت در سن کار ( ۲۵ تا ۴۹ سال) با ۲۰۱ هزار نفر افزایش به دو میلیون و ۱۱ هزار نفر رسید. در حال حاضر ۶۵۱ هزار جوان فرانسوی بیکار هستند که این رقم در مقایسه با سه ماهه قبل ۲۴۸ نفر افزایش پیدا کرده است. در بین جمعیت سالمند (بالای ۵۰ سال) نیز شمار بیکاران با ۲۲۰ نفر افزایش در مقایسه با دوره قبل به ۹۰۴ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، متوسط نرخ بیکاری فرانسه در بازه زمانی ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۹.۲۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به نرخ ۱۰.۷ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۹۶ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز مربوط به نرخ ۷.۲ درصدی سه ماهه نخست سال ۲۰۰۸ بوده است.

فرانسه کماکان یکی از هفت کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و رشد اقتصادی این کشور نیز به احتمال بسیار زیاد به کمترین سطح خود از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون خواهد رسید. مساله ای که کار دولت را برای حفظ نرخ بیکاری در سطح کنونی بسیار دشوار خواهد ساخت و احتمالا شاهد افزایش این نرخ در ماه‌های آتی خواهیم بود.  

فرانسه یکی از بالاترین نرخ های بیکاری را در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو دارد.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 6338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha