رکوردشکنی ستاد انتخاباتی جو بایدن در هزینه تبلیغاتی

یک هفته نامه آمریکایی در گزارشی نوشت، جو بایدن نسبت به هر نامزد ریاست جمهوری دیگری در تاریخ این کشور، هزینه‌های بیشتری را برای کسب آراء در انتخاباتی که تاکنون پرهزینه‌ترین انتخابات آمریکا بود، خرج کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ هفته نامه آمریکایی نیوزویک در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان "ستاد بایدن برای کسب هر رأی ۱۸ دلار هزینه کرد که ۵۰ درصد بیشتر از رکورد قبلی است" نوشت: جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به هر نامزد ریاست جمهوری دیگری در تاریخ این کشور، هزینه‌های بیشتری را برای کسب آراء در انتخاباتی که تاکنون پرهزینه‌ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، خرج کرد.

مرکز سیاست‌های پاسخگو آمریکا که یک سازمان خیریه معاف از مالیات است، هزینه برگزاری این انتخابات آمریکا را ۱۴ میلیارد دلار تخمین می‌زند.

ستاد انتخاباتی جو بایدن یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۴۸۳ دلار جمع آوری کرد که این رقم شامل مشارکت در کمیته رسمی ستاد انتخاباتی بایدن و گروه‌های در حال مبارزه برای حزب دموکرات است.

تاکنون یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۹۷۲ دلار از کل این مبلغ هزینه شده است و بقیه آن نیز هزینه خواهد شد. جو بایدن موفق به کسب ۷۶ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۷۵ رای در سراسر آمریکا شد که این به معنای هزینه ۱۸ دلاری ستاد انتخاباتی وی برای کسب هر رای در انتخابات است.

این مبلغ در واقع بیش از رقمی است که هر نامزد قبلی این کشور چه در کل و چه در هزینه‌های صرف شده برای هر رای دهنده، هزینه کرده است. بر اساس اطلاعات منتشره، این پول بیشتر صرف هزینه‌های رسانه‌ای شده است.

بیش از ۸۰ درصد مبالغ جمع آوری شده برای پرداخت هزینه خدمات رسانه‌ای استفاده شده که این معمولاً بزرگترین بخش هزینه‌های رقابت‌های ریاست جمهوری است و گروه بایدن سرمایه گذاری زیادی را برای تبلیغات تلویزیونی انجام داده است. ستاد انتخاباتی ترامپ کمی بیشتر از ۶۶ درصد برای رسانه‌ها صرف کرد.

مبالغ باقی مانده ستاد انتخاباتی بایدن نیز برای پرداخت حقوق‌ها، فعالیت‌ها در زمینه جمع آوری کمک‌های مالی و دیگر موارد هزینه شده، اگرچه این آمار تا ۱۴ اکتبر (۲۳ مهرماه) است.

کل مبالغ جمع آوری شده دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مبلغ ۸۶۳ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۲۴۹ دلار بوده است و وی موفق به کسب ۷۱ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۲۹۹ رای شد که این بدان معنا است که ستاد انتخاباتی ترامپ در صورتی که از مبالغ باقیمانده نیز استفاده کند در این راه، کمتر از ۱۲ دلار برای کسب هر رای هزینه کرده است.

با این حال ستاد انتخاباتی ترامپ تا تاریخ ۱۴ اکتبر تنها مبلغ ۸۰۹ میلیون و ۲۹ هزار و ۴۹۵ دلار برای این منظور هزینه کرده است.

در سال ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون، نامزد وقت دموکرات ها، ۷۶۸ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۹۰۷ دلار برای انتخابات ریاست جمهوری هزینه کرد و موفق به کسب ۶۵ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۵۱۴ رای شد که این هم به معنای صرف کمتر از ۱۲ دلار برای کسب هر رای است.

هزینه‌های دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، ۴۲۲ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۴۷۳ دلار بود و در آن انتخابات ۶۲ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۲۸ رای آمریکایی‌ها را به دست آورد که این به معنای هزینه کمتر از ۷ دلار برای کسب هر رای است.

این مبلغ همچنین کمتر از هزینه‌هایی است که میت رامنی نامزد جمهوری خواه قبلی آمریکا و سناتور فعلی این کشور در تلاش‌های خود برای شکست باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات پیشین آمریکا در انتخابات ۲۰۱۲ صرف کرد که برای ستاد میت رامنی حدود ۸ دلار برای هر رای هزینه داشت.

هزینه‌های باراک اوباما برای کسب هر رای در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا ۱۱ دلار بود که تقریباً به مقدار همان هزینه رقابت‌های انتخاباتی موفقیت آمیز وی در سال ۲۰۰۸ مقابل نامزد جمهوری خواه جان مک کین است. کسب هر رای برای جان مک کین در آن زمان حدود ۶ دلار هزینه داشت.

در سال ۲۰۰۴، جرج دبلیو بوش جمهوری خواه در هزینه رقابت‌های انتخاباتی خود رکورد زد. کسب هر رای برای وی حدود ۶ دلار هزینه داشت.

دموکرات‌ها در صرف هزینه‌ها در همه انتخابات‌های اخیر از جمهوری خواهان پیشی گرفتند، اما این فاصله در سال ۲۰۲۰ بارزتر است.

ارقام نهایی در مورد جمع آوری کمک‌های مالی و هزینه‌های رقابت‌های ریاست جمهوری تا ماه دسامبر در دسترس نخواهد بود، اما از قبل مشخص است که ستاد انتخاباتی جو بایدن برای کسب هر رای بیش از هر ستاد انتخاباتی قبلی دیگر هزینه کرده است.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: 6337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha