جانسون، ترامپ را "رئیس جمهور پیشین" آمریکا خواند

نخست وزیر انگلیس در نطق خود در پارلمان این کشور از ترامپ به عنوان "رئیس جمهور پیشین آمریکا" یاد و ابراز امیدواری کرد بتواند با بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا همکاری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نخست وزیر انگلیس در نطق خود در پارلمان این کشور از ترامپ به عنوان "رئیس جمهور پیشین آمریکا" یاد و ابراز امیدواری کرد بتواند با بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا همکاری کند.

بوریس جانسون گفت: یکی از مزایای بسیار زیاد مکالمه عالی که من دیروز با جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا داشتم این بود که هر دوی ما کاملاً هم نظر بودیم که آمریکا و انگلیس یک بار دیگر باید در کنار هم قرار گیرند و به ارزش‌های مان در سراسر دنیا، به حقوق بشر، به آزادی جهانی، به ناتو و به مبارزه با تغییرات اقلیمی متعهد باشیم. این گفتگو شروع گفتگوهای زیادی است که من در آینده به آن‌ها چشم دارم.

نخست وزیر انگلیس گفت همکاری با جو بایدن بازگشت به همان وضعی است که انگلیس عادت داشت با آمریکا داشته باشد.
جانسون در جای دیگری گفت: من رابطه خوبی با "رئیس جمهور قبلی (آمریکا) " داشته و دارم. این وظیفه همه نخست وزیران انگلیس است که رابطه خوبی با کاخ سفید داشته باشند. من خوشحال خواهم شد که حوزه‌های مشترک زیادی برای همکاری با دولت آتی بایدن-هریس پیدا کنم، بویژه بسیار هیجان انگیز است که با بایدن رئیس جمهور منتخب در مورد این مسئله صحبت کنیم که او برای نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در سال بعد می‌خواهد چه کار کند. آقای رئیس همانطور که می‌دانید انگلیس در زمینه مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله با تغییرات آب و هوایی در دنیا پیشرو است.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 6264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha