ورود هواپیماهای کوچک به کشور تسهیل می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: باید هرچه سریع‌تر شرایط ایجاد و فعالیت هوانوردی عمومی در کشور را تسهیل و امکان ورود هواپیماهای کوچک به کشور را فراهم کنیم.

به گزارش گروه مسکن پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در نخستین جلسه کمیته مشترک هوانوردی عمومی که با حضور اعضای کمیته تشکیل شد، اظهار داشت: هوانوردی عمومی امروز یک نیاز و یک اولویت برای کشور است و چنانچه خواهان رشد صنعت و فعال شدن تمامی فرودگاه‌ها و اتصال آن به مراکز استان‌ها هستیم باید هوانوردی عمومی را فعال کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اشتغالزایی هوانوردی عمومی گفت: هوانوردی عمومی همانند یک مزرعه است که امروز در آن بذری می‌کاریم و در آینده از میوه آن بهره مند می‌شویم.

کاپیتان دهقانی زنگنه با اشاره به مغفول ماندن صنعت هوانوردی عمومی در کشور افزود: از سال ۱۳۳۷ هوانوردی عمومی در کشور سابقه داشته و ما باید هرچه سریع‌تر شرایط ایجاد و فعالیت هوانوردی عمومی در کشور را تسهیل و امکان ورود هواپیماهای کوچک به کشور را فراهم کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی و ریاست کل ستاد نیروهای مسلح خبر داد و گفت: طی مذاکراتی که صورت گرفته پیشنهاد شده است در بحث حفاظتی این نوع هواپیماها، از نیروهای امنیتی استفاده نشده و به جای آن تمهیدات زمینی دقیق‌تر و منسجم‌تری به کار گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در نخستین جلسه کمیته مشترک هوانوردی عمومی از نقطه نظرات کارشناسان استفاده و با جمع بندی و تدوین نظرات، در جلسات آتی شورای عالی هواپیمایی، ایجاد هوانوردی عمومی را مصوب و ابلاغ خواهیم کرد.

کاپیتان دهقانی زنگنه ضمن تأکید بر راه اندازی دفتر سرمایه گذاری در معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با تشکیل این دفتر، سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه هدایت خواهند شد.

انتهای پیام/

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 6240
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha