تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای پیوستن به شبکه سبز سیستم مالی

فدرال رزرو آمریکا از درخواست خود برای عضویت در شبکه سبز سیستم مالی NGFS که متشکل از بانک های مرکزی ۷۵ کشور است، خبر داد و پیش بینی کرد که در ماه های آینده با این درخواست موافقت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بلومبرگ، فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا پیش بینی کرد که در ماه های آینده به شبکه سبز سیستم مالی NGFS خواهد پیوست. این گروه که متشکل از بانک های مرکزی 75 کشور است به منظور مقابله با خطرات موجود تغییرات آب و هوایی برای اقتصادها ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم، رندال کوارلز، معاون نظارت بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه طی جلسه مشترک با کمیته بانکی سنای این کشور گفت: ما درخواست عضویت را ارائه کرده ایم. من انتظار دارم که به ما اعطا شود.

وی همچنین تأکید کرد که احتمالاً فدرال رزرو می تواند قبل از نشست سالانه شبکه سبز سیستم مالی در ماه آوریل عضو شود.

بر اساس این گزارش، شبکه سبز سیستم مالی نیاز به عضویت اعضای خود در توافقنامه آب و هوای پاریس دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2017 اعلام کرد که این کشور از پیمان پاریس خارج می شود اما جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده متعهد شده است که به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی که آن را از محورهای اصلی برنامه دولت خود معرفی کرده است، پس از استقرار در کاخ سفید در ماه ژانویه، به این معاهده مجدداً خواهد پیوست.

در اوایل سال جاری میلادی، بانک مرکزی آمریکا به طور ضمنی تایید کرد که انتظار می رود در مقطعی به عضویت این گروه درآید.

این بانک بیشتر در مورد تهدید تغییرات آب و هوایی صحبت کرده است گرچه منتقدان اغلب این بانک را متهم می کنند که در مقایسه با تلاش های همتایان اصلی خود، کمکاری کرده است.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
کد خبر: 6178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha