کمیسیون اروپایی از بایدن برای تقویت سازمان‌های بین‌المللی کمک خواست

رئیس کمیسیون اروپایی از جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواست به دنبال بازتعریف مناسبات دو سوی آتلانتیک و تقویت و اصلاح سازمان‌های بین‌المللی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به گزارش تسنیم، "اورزو لا فون درلاین"، رئیس کمیسسیون اروپایی از جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع جدید در مناسبات دو سوی آتلانتیک را درخواست کرد.

به گزارش هفته‌نامه اشپیگل، رسانه‌های آمریکایی جو بایدن را پیروز انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری آمریکا دانسته‌اند اما دونالد ترامپ شکست را نپذیرفته و با طرح این ادعا که در انتخابات تقلب صورت گرفته، ‌ اقدام به طرح دعوی کرده است.

درلاین همچنین خواستار همکاری های تنگاتنگ تر اروپا و آمریکا تحت ریاست جمهوری بایدن شد.

این خبر را خبرگزاری آلمان با استناد به سخنان رئیس کمیسیون اروپایی در برابر سفرای اتحادیه اروپا منتشر کرده است.

"فون در لاین" تاکید کرد که این همکاری ها باید همه چیز از امنیت تا پایداری، از قوانین مربوط به فن آوری تا تجارت، از تساوی شرایط رقابتی جهانی تا تقویت نهادهای جهانی را شامل می شود.

وی یکی از موضوعات اصلی همکاری های آینده دو سوی آتلانتیک را مبارزه با کرونا و حمایت از آب و هوا نامیده و گفت: همچنین باید سازمان های بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و سازمان تجارت جهانی تقویت و اصلاح شوند.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین تاکید کرد: سیستم بین‌المللی ما سال های زیادی به گروگان گرفته شده بود. حالا زمان آن رسیده که این روند تغییر کند.

دونالد ترامپ، در دوران ریاست جمهوری خود بر آمریکا خروج این کشور از سازمان بهداشت جهانی و توافق آب و هوای پاریس را در پیش گرفت.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین بر لزوم احیای مجدد توافق نامه های مهم چند جانبه و ایجاد ائتلاف های جدید تاکید کرد و این ائتلاف ها را برای جهان دیجیتالی لازم دانست.

وی همچنین خواستار قواعدی برای مبارزه با تبلیغات تروریستی و نفرت پراکنی در اینترنت شد.

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 6156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha