شکایت دولت از تعدادی از نمایندگان مجلس

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آسیب پذیری در قانون گذاری نشان می دهد قوانینی که منشأ دولتی یعنی لایحه دارد، ایرادات کمتری داشته و قابلیت اجرایی بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرگزاری فارس، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان جلسه هیات دولت گفت: بیش از ۶۷ لایحه دولت به مجلس تقدیم کرده است. ما از مجلس یازدهم خواستیم که کلیه لوایح ارایه شده در مجلس دهم بررسی شود. 

امیری با بیان اینکه ما از موضوع رسیدگی به بورس در مجلس تشکر می‌کنیم، اضافه کرد: آسیب پذیری در قانون گذاری نشان می دهد قوانینی که منشأ دولتی یعنی لایحه دارد، ایرادات کمتری دارد و قابلیت اجرایی بیشتری دارد.

وی ادامه داد: البته از لحاظ قانونی نمایندگان حق دارند طرح مصوب کنند. اما طرح ها معمولا در یک زمان کوتاه بررسی می‌شود و بسیاری از نیازمندی‌های قانونی و اجرایی مغفول واقع می شود.

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا دولت از برخی نمایندگان بخاطر توهین به رئیس جمهور شکایت کرده است اظهار کرد: نمایندگان می توانند در امور کشور اظهار نظر کنند ، ولی در هیچ جای قانون اهانت، نشر اکاذیب، افترا و نسبت ناروا قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: موارد معدودی وجود داشته است که نطق یا اظهار نظری شامل همین مواردی که اشاره کردم بوده است که توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور در دستگاه قضایی پیگیری می شود.

امیری در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا از محل درآمد یارانه ها مبلغی به نهاد ریاست جمهوری تعلق می گیرد گفت: نهاد ریاست جمهوری ردیف مشخصی در بودجه دارد و هزینه هایش هم بر اساس همان احکام بودجه ای است. تخصیص بودجه هم مانند سایر نهادها انجام می شود. اگر نماینده ای که این موضوع را مطرح کرده مدارکی در دست دارد به من ارائه کند تا به آن رسیدگی کنم.

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 6088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha