عرضه کامل شمش و مقاطع فولادی در بورس کالا از هفته آینده پیگیری می‌شود

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزرات صنعت، معدن و تجارت با بیان این که براساس طرح مشترک مجلس و این وزارتخانه عرضه تمام محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا پیگیری می‌شود، گفت: قرار است که از اوایل هفته آینده عرضه شمش و مقاطع فولادی به صورت کامل در بورس کالا پیگیری شود و برای عرضه سنگ آهن، کنسانتره و گندله نیز بعدا تصیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سیف‌الله امیری در گفت‌وگو با فولادبان با اعلام این خبر افزود: مبنای کار ما این است که همه محصولات زنجیره فولاد به طور کامل در بورس کالا عرضه شوند و چنانچه این محصولات خریدار نداشته باشند، امکان صادرات مازاد آنها فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر این که طرح عرضه تمام شمش و مقاطع فولادی در بورس کالا اوایل هفته اینده اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این طرح دیروز در نشست مشترک وزیر صمت با نمایندگان کمسیون  صنایع مجلس برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان به تصویب رسیده و قرار است هفته آینده مراحل اجرایی آن نهایی شود.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: در نشست دیروز که وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان ایمیدرو، معاون صنایع معدنی وزارت صمت، مدیران ارشد فولادی، هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضورداشتند، قرار شد که طرح‌های توسعه‌ای صنایع فولادی به‌ویژه طرح‌های توسعه‌ای حوزه خط نورد ۲ مجموعه فولاد مبارکه اصفهان از موضوعات در دستور کار قرار گیرد.

امیری با اشاره به تلاش‌های وزیر جدید صمت برای افزایش تولید ورق در مجموعه فولاد مبارکه گفت: آقای رزم‌حسینی خواستار برنامه‌های فولاد مبارکه به منظور تولید حداکثری محصولات فولادی به‌ویژه انواع ورق هستند تا هر چه سریع‌تر این طرح که از سال ۸۲ در دست اقدام است، به نتیجه برسد.

وی افزود: کشور ما به شدت به تولید حداکثری ورق نیاز دارد؛ به همین دلیل، اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد مبارکه آغاز و مقرر شده است که سرعت پیشبرد این طرح افزایش یابد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پایان عنوان کرد: در نشست دیروز تصمیمات مناسبی نیز درباره موضوع الکترود گرافیتی که یکی از کالای مهم در حوزه فولاد است، گرفته شد و قرار شد تا آخر آذر یکی از فازهای الکترود گرافیتی در حوزه فولاد در استان یزد راه اندازی شود.

انتهای پیام/

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 6085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha