اقتصاد آمریکا تا سال ۲۰۲۱ در رکود باقی می‌ماند

نتایج نظرسنجی انجمن علمی اقتصاد تجارت آمریکا نشان می‌دهد که کارشناسان بر این باورند که اقتصاد این کشور احتمالا تا سال ۲۰۲۱ در رکود باقی بماند.

به گزارش رادار اقتصاد به نقل از بلومبرگ، نظر سنجی انجمن علمی اقتصاد تجارت آمریکا، نشان می‌دهد که کارشناسان بر این باورند که تا پایان سال ۲۰۲۰ و یا احتمالا در سال ۲۰۲۱ اقتصاد آمریکا همچنان در رکود باقی خواهد ماند.

بسیاری از این کارشناسان می‌گویند کنگره باید اجرای سیاست‌های کمک اقتصادی را تمدید کند.

دو سوم از کارشناسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند می‌گویند اقتصاد آمریکا هنوز درگیر رکودی است که از ماه فوریه آغاز شده است و ۸۰ درصد آنها می‌گویند ۲۵ درصد احتمال وجود دارد که شاهد شدیدتر شدن رکود در اقتصاد آمریکا باشیم.

نظرسنجی انجمن علمی اقتصاد تجارت آمریکا با حضور ۲۳۵ نفر از کارشناسان عضو آن و بین ماه‌های جولای تا اوایل ماه آگوست انجام شده است.

اکثر کارشناسان گفته‌اند که معتقدند کنگره باید طرح حمایت خود از بیمه بیکاری و کمک به پرداخت حقوق کارمندان در شرکت‌های کوچک را ادامه داده و ۲۲ درصد گفته‌اند بسته کمک مالی بعدی کنگره باید بین ۱ و نیم تا ۲ تریلیون دلار ارزش داشته باشد.

۴۰ درصد شرکت کنندگان نیز می‌گویند حجم طرح‌های کنگره برای کمک به اقتصاد آمریکا کافی نبوده و ۳۷ درصد هم می‌گویند این طرح‌ها کافی بودند.

در عین حال ۷۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که سیاست‌های پولی کنونی بانک مرکزی فدرال آمریکا تا حدودی درست بوده‌اند.

۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha