درحال حاضر ملی پوش ووشو نداریم!

نایب رئیس فدراسیون ووشو گفت: در این شرایط کسی عضو ترکیب تیم ملی نیست و ووشوکاران برای ملی‌پوش شدن باید در مسابقه انتخابی خود را به تیم ملی برسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، حسین اوجاقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص فعالیت‌های این روزهای فدراسیون ووشو، اظهار داشت: بیشتر مشغول فعالیت‌هایی در رابطه با برگزاری رویدادهای مجازی مثل برپایی کلاس‌های بازآموزی، دانش‌افزایی و دوره‌های آموزش ارتقای سطح فنی داوران و مربیان هستیم. همچنین نشست‌ها و کلاس‌های را به صورت وبیناری برای تمامی ملی‌پوشان مردان و بانوان رده‌های سنی بزرگسالان و جوانان در بخش ساندا و تالو برگزار کردیم. در این جلسات مباحث فنی و شرایط روز جامعه‌مان بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت. توصیه‌ و پیشنهاداتی نیز به ورزشکاران داشتیم تا از لحاظ فنی و شرایط اجتماعی بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی ساندای کشورمان با اشاره به اینکه در این شرایط ووشوکاری جز ترکیب ثابت تیم ملی نیست، عنوان کرد: فرهنگ و شرایطی در تیم ملی ما حاکم است که هم اکنون کسی را به عنوان عضو تیم ملی نمی‌شناسیم، حتی کسانی که سال گذشته مدال گرفتند.

وی افزود: چون آنها سال گذشته جز تیم ملی بودند. فرض کنیم اگر کرونا وجود نداشت کسانی به اردوهای تیم ملی می‌آمدند که قهرمان کشور بودند و در اردوی تیم ملی با هم انتخابی می‌زنند. نفراتی همچون؛ محسن محمدسیفی، عرفان آهنگریان، میلاد عارفی‌مقام، یوسف صبری و علی خورشیدی نیز مدال جهانی گرفته بودند به اردو اضافه می‌شدند. بعد از مسابقات کشوری هم 40 ورزشکار برتر دارنده مقام های اول تا سوم در تمامی اوزان، به همراه 5 مدال‌آور رقابت های جهانی، در مجموع 45 نفر دوباره در پیکارهای انتخابی درون اردویی با هم رقابت می‌کردند و بعد از آن هر کسی  که انتخاب شد، عضو تیم ملی می‌شود.

وی درباره ارتباط کادر فنی با تمامی برترین‌های ووشوکاران ایران افزود: هم اکنون با همین نفرات برتر رقابتهای قهرمان کشور و نفرات مدال‌آور مسابقات جهانی سال گذشته به صورت وبیناری در ارتباط هستیم و برنامه‌های تمرینی را مرور می‌کنیم. حتی فیلم‌های تمرینی‌شان را می‌فرستند که ما از سطح آمادگی شان خبر داشته باشیم. با آن 5 و 6 نفر مدال‌آور به صورت خاص، تلفنی یا از نزدیک در ارتباط هستیم.

اوجاقی در مورد اینکه نشر فیلم‌های قهرمانان در فضای مجازی باعث بالا رفتن انگیزه و پیشرفت ووشوکاران خواهد شد و آمادگی‌شان حفظ می‌شود، گفت: فیلم‌های بچه‌ها در کانال‌های مختلف فضای مجازی کار می‌شود که این گونه از شرایط آمادگی آنها مطلع می‌شویم. باید انگیزه‌های ووشوکاران را حفظ کنیم تا به محض اینکه فدراسیون جهانی، برنامه مسابقات را اعلام کرد و وقتی خواستیم اردوها را برگزار کنیم بچه‌ها افت زیادی نداشته باشند.

وی درباره اینکه هیچ برنامه‌ای به منظور برگزاری اردوهای تیم ملی نداریم، تاکید کرد: برگزاری اردوها برای شرکت در مسابقات جام جهانی و آسیایی است. اگر در حال حاضر می‌بینید که رشته‌های تکواندو، بوکس و... اردو دارند، قرار است آنها آماده حضور در بازی‌های المپیک توکیو ‌شوند. با وجود بیماری کرونا ولی ژاپن مدعی شده و اعلام کرده است که این بازی‌های را برگزار می‌کند و بر همین اساس ملی‌پوشان رشته‌های المپیکی در اردو هستند. اما رشته ووشو به دلیل اینکه مسابقات جام جهانی و آسیایی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده و هنوز هم زمان برگزاری‌اش اعلام نشده است تا متناسب با آن تاریخ برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای‌مان داشته باشیم. چون مسابقه‌ای وجود ندارد ما نمی‌توانیم برنامه‌ریزی برای اردوها داشته باشیم و بچه‌ها را به اردو بیاوریم.

نایب رئیس فدراسیون ووشو در خصوص برگزاری مسابقات مجازی هم اذعان کرد: مسابقات کشوری مجازی در همه رده سنی با دستورالعمل و آیین نامه‌ای مشخص شده بود. در تالو و ساندا که در بخش تالو رده سنی جوانان و بزرگسالان حدودا 700 نفر شرکت کردند. هم اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم که در بخش تالو بتوانیم مسابقات مجازی را ترتیب بدهیم چون رشته انفرادی است. با اجرای پروتکل‌ها در آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد تا چه زمانی و به چه صورتی برگزار خواهد شد.

اوجاقی خاطرنشان کرد: مسابقات کشوری را از کانال استان‌ها انجام می‌دهیم که استان‌ها برای خودشان رقابتهای درون استانی برگزار می‌کنند. نفرات برتر و منتخب را به مسابقات کشوری مجازی که فیلم‌های‌شان را برای ما می‌فرستند. این در حالی است این دوره رویداد مجازی یک رده سازماندهی‌تر از دوره قبل خواهد بود.

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 6027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha