تقاضای نفت طی یک دهه آینده به ۱۰۵ میلیون بشکه در روز می رسد

مدیرعامل شرکت نفت ملی ابوظبی پیش‌بینی کرد تقاضای نفت طی یک دهه آینده به ۱۰۵ میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اویل پرایس، شرکت نفت ملی ابوظبی (ادنوک) پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت طی یک دهه آینده به ۱۰۵ میلیون بشکه در روز برسد.

سلطان بن احمد الجابر، مدیرعامل ادنوک و وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات در کنفرانس نمایشگاه بین المللی نفت ابوظبی گفت بخش پتروشیمی رشد خوبی تا ۲۰۵۰ و پس از آن خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، طبق آخرین گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت، تقاضای نفت در ۲۰۲۰ برابر با ۹۰.۳ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

به گفته منابع ثانویه اوپک، امارات در سپتامبر به طور متوسط ۲.۵۳۳ میلیون بشکه نفت تولید کرده است. این رقم کمتر از ۳.۲۰۴ میلیون بشکه در روزی است که در سه ماهه اول سال جاری میلادی تولید شده بود. پس از آن امارات تولید نفت خود را در تلاش برای تعادل دوباره بازارهای جهانی نفت پایین آورد.

حدود سه چهارم تولید نفت امارات صادر می‌شود و بیشتر این نفت به ژاپن می‌رود.

 مدیرعامل ادنوک با تاکید بر اینکه لازم است صنعت نفت و گاز احتیاط و خوش بینی را هم زمان داشته باشد، گفت:«ما می‌دانیم که دنیا هنوز هم با وجود همه این اتفاقات به نفت و گاز نیاز دارد. حتی در اوج قرنطینه‌ها در ماه‌های مارس و آوریل، ۷۵ میلیون بشکه نفت در روز در کل دنیا مصرف می‌شد. ما تخمین می زنیم تقاضای نفت تنها برای ۱۲ هفته به زیر ۹۰ میلیون بشکه در روز رسیده باشد. بنابراین می‌دانیم که دنیا هنوز هم به نفت و گاز نیاز دارد و این یک واقعیت است».

 وی یک پیام هشدار دهنده هم داشت و اعلام کرد ماه‌های پیش رو بسیار چالش برانگیز خواهد بود و تقاضای نفت طی این ماه‌ها نوسان خواهد داشت.

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 5988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha