شرکت‌های بزرگ برای ورود قدرتمند به بازارهای جهانی تشکیل شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر استفاده از نوآوری‌های روز جهان برای تولید محصولات متنوع و باکیفیت تاکید کرد و تجمیع کارخانه ها و تشکیل شرکت‌های بزرگ و فعال برای برندسازی و رقابت در بازارهای جهانی را خواستار شد.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم‌حسینی» در نشستی با اعضای انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، افزود: تنوع در بازارهای جهانی نیازمند ورود شرکت‌های بزرگی از کشورمان است و همه تلاش‌ بر پرهیز از شتاب‌زدگی در وضع مقررات باید متمرکز شود و در این ارتباط، استفاده از نظر انجمن‌ها، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی همواره در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی بر کاهش بروکراسی اداری برای کمک به فعالان بخش خصوصی و تسهیل در امور تولید تاکید کرد و از تولیدکنندگان خواست: ضمن گسترش ارتباطات خود در امر صادرات و افزایش سهم صادراتی مبادرت ورزند.

رزم‌حسینی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه به‌ویژه منطقه اوراسیا تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، اکنون چهار واحد تولیدکننده در حوزه تولید موتورسیکلت فعالیت دارند.

در یک دهه گذشته، سالیانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید ‌شد که از سال ۸۶ به سالیانه ۱۳۰ هزار دستگاه کاهش یافت، پیشتر انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اعلام‌کرد: توان تولید انواع موتور برقی در کشور ایجاد شده و اکنون ۱۵ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در انبار کارخانه ها موجود است.

انتهای پیام/

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 5886
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha