۸۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

دبیر شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: طی سال‌های گذشته حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مرتضی بانک دبیر شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: هرچند نقص‌هایی در این مناطق وجود دارد که باید رفع شود اما طی ۷ سال گذشته حدود ۱۳۵ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه به خارج از کشور انجام گرفته از سوی دیگر حدود ۳۹ میلیارد دلار تولیدات این مناطق به داخل کشور وارد شده است و با توجه به واردات، حدود ۴۵ میلیارد دلار تراز مثبت ارزشمندی ایجاد شده است.

۱۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

وی با بیان اینکه حدود ۵۴۰ واحد نوآور و دانش بنیان در مناطق آزاد و ویژه تشکیل شده، افزود: علیرغم اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کمتر از ۰.۴ درصد از خاک کشور را تشکیل داده و ۱.۲ درصد از جمعیت کشور را داراست، حدود ۵۱۰ هزار نفر اشتغال در این مناطق ایجاد شده و به جز واحدهای خدماتی حدود ۱۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در آن دایر شده است.

بانک با بیان اینکه براساس شاخص‌ها، بیکاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از متوسط کشور کمتر است، اضافه کرد: طی سال‌های گذشته حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام گرفته است.

صادرات سالانه ۱۹ میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

دبیر شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: متوسط صادرات سالانه کشور ۴۰ میلیارد دلار است که از این رقم ۱۹ میلیارد دلار آن سهم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 5829

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha