کاهش ۳۰ هزار تومانی قیمت گوشت گوساله/ قیمت‌ها تا ۷۵ هزار تومان پایین می‌آید

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از ۱۲۰ هزار تومان به ۹۵ هزار تومان کاهش یافته است. فعالان بازار پیش‌بینی میکنند ریزش قیمت آن تا ۷۵ هزار تومان ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه کشاورزی و صنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، از ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت تا جایی که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به بیش از ۱۲۰ هزار تومان رسید. از ابتدای هفته گذشته افزایش قیمت متوقف از میانه هفته قیمت‌ها به تدریج شروع به کاهش کرد. کارشناسان دلیل کاهش تدریجی قیمت‌ها را کاهش تقاضا عنوان کردند چراکه دیگر خرید آن در توان مالی بسیاری از مردم نبود.  

از روز گذشته بازار بار دیگر کاهش قیمت‌ها را شروع کرده است، اما اینبار با شدت بیشتر به نحوی که هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله برای مصرف کننده با کاهش ۳۰ هزار تومانی به ۹۵ هزار رسیده است.

منصور پوریان،‌ رئیس شورای تامین دام کشور، در گفت‌وگو با ایلنا دلیل کاهش دوباره قیمت‌ها را علاوه بر کاهش تقاضا مربوط به جو روانی می‌داند که در پی کاهش نرخ دلار بر بازار حاکم شده است.

وی تاکید کرد: افزایش جهشی قیمت‌ها در ابتدای ماه به دلیل محدودیت موقت در جابه‌جایی دام برای اجرای طرح پلاک زنی توسط دامپزشکی اتفاق افتاد.

به گفته پوریان؛ این اتفاق موجب شد شایعه‌ی کمبود دام در کشور نیز توسط برخی رسانه‌ها منتشر شود که از اساس اشتباه است.

 وی یادآور شد: در حال حاضر جمعیت دامی کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و احتمال تا پایان سال با مازاد عرضه نیز روبه‌رو خواهیم شد.

پوریان افزایش قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله پس از اجرای طرح پلاک زنی را تا ۱۲۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: افزایش قیمت موجب شد تقاضا کاهش یابد چراکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، تامین آن برای بسیار از مردم مقدور نبود.

وی ادامه داد: با کاهش تقاضا قیمت‌ها رو کاهش گذاشت و بازار از التهاب افتاد.

پوریان از آغاز دوباره کاهش قیمت در بازار با شدت بیشتر خبر داد و گفت: جو روانی ناشی از کاهش نرخ دلار موجب شده شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز با شدت بیشتر در بازار نسبت قبل باشد.

وی قیمت متوسط هر کیلوگرم گوشت گوساله تازه در بازار را ۹۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت منجمد  را ۹۰ هزار تومان عنوان کرد.

پوریان قیمت خرید هر کیلوگرم دام سنگین زنده از دامداران را ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین دام کشور اظهار کرد: با توجه به روند بازار انتظار می‌رود قیمت گوشت گوساله تا قیمت منطقی آن یعنی ۷۵ هزار تومان پایین بیاید.

انتهای پیام/

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 5821
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha