تهران حداقل ۲ هفته تعطیل شود/ بیمارستان‌ها نیاز به تنفس دارند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، گفت: تهران باید حداقل دو هفته تعطیل شود تا بیمارستان ها امکان تجدید قوا داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، با بیان اینکه هزاران نفر در حوزه پزشکی و پرستاری به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: در بسیاری از بیمارستان‌ها از جمله سینا و امام خمینی (ره) یک سوم کادر درمان مبتلا شده‌اند که نیازمند مراقبت بالایی هستند.

وی افزود: در مراکز بیمارستانی به دلیل لود بالای ویروس شدت و میزان انتقال بیماری در بین کادر درمان بیشتر است و ابتلای یک سوم به کووید ۱۹ یعنی خروج کادر درمان از خدمت رسانی و اگر نیروی جایگزین تامین نشود، کیفیت ارائه خدمات پایین خواهد آمد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با تاکید بر اینکه باید تسهیلات و تشویق‌های لازم را برای تامین نیروی جایگزین در نظر گرفت، ادامه داد: به رغم اینکه کارانه پزشکان و پرستاران به موقع پرداخت نمی‌شود و قراردادهای پرستاران با مشکل مواجه بوده و حجم کاری بالایی در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها حاکم است، اما تمامی همکاران پزشک و پرستار پای کار هستند و از هیچ کوششی برای خدمت رسانی به بیماران دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی مکاتبات زیادی را در این زمینه انجام داده و پیگیر امور است؛ تصریح کرد: فاز اجرایی کارها در دست دولت است و سازمان نظام پزشکی مشکلات را به مسئولان ذیربط از جمله رئیس محترم جمهور انعکاس داده است.

ظفرقندی با بیان اینکه تقدیر و تشکر از کادر درمان زیاد انجام می‌شود اما در صحنه عمل خیلی از تسهیلاتی که برای سایر صنوف در نظر گرفته شده برای حوزه سلامت اختصاص داده نشده است؛ خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی که با آن مواجه هستیم، خانواده شهدای سلامت هستند که بسیار مظلوم واقع شده‌اند زیرا هنگامی که نان آور خانواده شغل آزاد دارد پس از او فرزندانش این راه را ادامه می‌دهند اما در جامعه پزشکی و پرستاری اینگونه نیست و پس از شهادت همکاران پزشک و پرستار، خانواده‌های آنها حمایت نشده و با مشکل مواجه هستند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در خصوص ثبت لحظه‌های ماندگار شهدای خدمت و مدافعین سلامت تحت عنوان کرونا روایت گفت: به رغم تمام مشکلات همکاران ما پای کار هستند و حتی پس از ابتلا و طی دوره درمان که تا مدت‌ها ضعف و تنگی نفس و عوارض این بیماری بر بدن مستولی شده است اما به محل کار خود بازگشته و به خدمت رسانی مشغول می‌شوند.

ظفرقندی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه را بیماران کرونایی اشغال کرده‌اند، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با اساتید این حوزه داشته‌ایم و کارهای تحقیقاتی انجام شده، لازم می‌دانیم که تهران حداقل دو هفته تعطیل شود تا فضایی برای تنفس مراکز درمانی ایجاد شود.

وی یادآور شد: اپیدمی نیازمند پیشگیری و نظارت است و درمان چاره آن نیست و این مهم صرفاً به عهده کادر درمان و وزارت بهداشت نبوده بلکه همه ارگان‌های نظامی و انتظامی و نیروهای امدادی باید وارد میدان شده و با هماهنگی و همکاری هم برای کنترل و مدیریت اپیدمی تلاش کنند.

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 5789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha