۱۸۱ پروژه گازرسانی با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید

در ادامه افتتاح پروژه‌های گازرسانی در دولت «تدبیر و امید»‌، امروز و با حضور وزیر نفت ۱۸۱ پروژه با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، امروز (دوشنبه، ۱۹ آبان‌ماه) در مراسمی با حضور وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و تنی چند از مسوولان استانی، بهره‌برداری از ۱۸۱ پروژه گازرسانی در استان فارس به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد. 

بنابر این گزارش، این طرح ها شامل تکمیل عملیات گازرسانی به یک شهر، ۵۵ روستا و ۱۲۵ طرح صنعتی بوده تا گام بلند شرکت گاز برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی، افزایش رفاه، ایجاد اشتعال و حفظ محیط زیست در استان فارس باشد.

به گزارش ایرنا،‌ گازرسانی روستایی از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع از سال ۹۳ با شتاب همراه شد. تا پیش از دولت تدبیر و امید، ایران ۱۴ هزار روستا داشت که به شبکه گاز متصل بودند. این روستاها البته بیشتر روستاهایی بودند که دسترسی به آن‌ها آسان بود و گازرسانی با هزینه کمتری انجام شده بود.

روستاهای باقی‌مانده به دلیل صعب‌العبور بودن هزینه بالایی برای گازرسانی داشتند و تامین اعتبار برای ادامه گازرسانی روستایی نیازمند تدبیری دیگر بود.

از همین رو در بند «ق»بودجه سال ۹۳  تصمیم بر آن شد تا از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع، هزینه گازرسانی تامین شود.

این اقدام نیز انجام شد تا در مجموع در دولت تدبیر و امید ۱۸ هزار روستا به شبکه گاز متصل شود و تعداد روستاهای گازدار به ۳۲ هزار روستا برسد. آمارهایی که نشان می‌دهد سهم دولت تدبیر و امید در گازرسانی روستایی بیش از ۵۶ درصد است.

کارنامه دولت در هفت سال گذشته حکایت از آن دارد که ۱۸ هزار روستای کشور با جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار از گاز طبیعی از نعمت گاز برخوردار شدند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ حدود ۹۵ درصد از جمعیت ایران از گاز طبیعی بهره‌مند باشند.

نگاهی به آمارهای گازرسانی روستایی نشان می‌دهد که بیشترین سهم گازرسانی روستایی در دولت تدبیر و امید مربوط به استان‌های مرزی کشور است.

آمارهای شرکت ملی گاز از گازرسانی روستایی طی هفت سال گذشته، حکایت از آن دارد که استان خراسان جنوبی با رشدی یک‌هزار و ۳۲۵ درصدی در نهضت گازرسانی روستایی، مقام نخست را به خود اختصاص داده است.

هرمزگان و سیستان وبلوچستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین ایلام، بوشهر، ‌آذربایجان غربی و اردبیل نیز در مقایسه با سایر استان‌ها، ‌رشد بیشتری را در گازرسانی روستایی ثبت کرده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد اهتمام دولت تدبیر و امید در گازرسانی روستایی علاوه بر تامین سوخت مورد نیاز روستاییان، ‌تحقق عدالت اجتماعی در مناطق محروم و استان‌های مرزی نیز بوده است.

انتهای پیام/

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 5783
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha