انتقاد  نماینده مجلس از سوء مدیریت وزیر اقتصاد در بازار سرمایه/ حقوقی ها فقط در روزهای خوب بورس همراه‌اند

حبیب زاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراضاتی نسبت به مدیریت وزیر اقتصاد در بازار بورس وجود دارد و باید نظارت کامل و کافی درباره نحوه عملکرد مدیران بخش‌های اقتصادی از سوی وزیر مربوطه انجام می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تحلیل بازار؛ انور حبیب‌زاده با اشاره به عدم همراهی دولت و شرکت‌های حقوقی پیرو شرایط بازار سرمایه گفت: جلسات متعددی در رابطه با شرایط نابه سامانه بازار بورس تاکنون در مجلس انجام شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای در بازار بورس وجود دارد که البته بخشی از این مشکلات به سوءمدیریت‌ها در این حوزه بازمی‌گردد. به واقع مدیریت بورس باید روی اصول مشخصی پیش برود.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان داشت: وقتی مدیریت در بازار بورس ضعیف باشد و بخش اقتصادی کشور ناتوان از پاسخگویی به مسائل و مشکلات معیشتی برخی از مشکلات این چنین در بازار سرمایه شکل خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی در ارزیابی خود از کارنامه وزیر اقتصادی درباره مدیریت بازار سرمایه تصریح کرد: اعتراضاتی نسبت به مدیریت وزیر اقتصاد در بازار بورس وجود دارد و باید نظارت کامل و کافی درباره نحوه عملکرد مدیران بخش‌های اقتصادی از سوی وزیر مربوطه انجام می‌شد.

این نماینده مجلس گفت: البته این مسئله بخشی از امور را تشکیل می‌دهد و بخشی دیگر این مسئله به کاهش ارزش پول ملی بازمی‌گردد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه وزیر اقتصاد باید نظارت دقیق‌تری بر بازار سرمایه داشته باشد، اظهار داشت: این وزارتخانه باید با برنامه بهتر و نظارت بیشتر موجب بهبود عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی کشور شود.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم همراهی حقوقی‌ها در بازار بورس اظهار داشت: برخی از حقوقی‌ها در روزهای ابتدایی رونق بورس حضور خوبی در این بازار داشتند اما در ادامه راه شرایطی ایجاد شد که حقیقتاً امروز ما نتیجه آن را در برنامه بورس دیدیم.

وی تأکید کرد: عملکرد ضعیف شرکت‌های حقوقی در شرایط فعلی باعث شد تا  مدیریت بازار بورس به نوعی به هم بریزد.

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 5772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha