ظریف: جهان منتظر است دولت جدید آمریکا قلدری‌ را کنار بگذارد

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتخابات در آمریکا، خواستار پایان قلدری از سوی سران این کشور و روی آوردن به چندجانبه‌گرایی، همکاری و احترام به قانون شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توییتری به انتخابات در آمریکا واکنش نشان داد.

ظریف در این پیام نوشت: مردم آمریکا حرف خود را بیان کردند و جهان هم‌اکنون نظاره‌گر است که آیا رهبران جدید، روش مخرب، ضدقانون و قلدرمابانه رژیم در حال خروج (ترامپ) را رها می‌کنند و چندجانبه‌گرایی، همکاری و احترام به قانون را می‌پذیرند یا خیر.

کردار مهم‌ترین چیز است.

سوابق ایران (روشن است): عزتمداری، منافع و دیپلماسی مسئولانه.

«جو بایدن» شب گذشته به وقت تهران، خود را بعنوان رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده معرفی کرد. در مقابل، ترامپ با صدور بیانیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

پیش از آن نیز ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نوشت که خودش با ۷۱ میلیون رأی قانونی، پیروز انتخابات شده اما ناظران آنها اجازه ورود به اتاق‌های شمارش رأی را پیدا نکردند.

ترامپ همچنین در بیانیه‌ای وعده داد که نبرد حقوقی ستاد انتخاباتی وی از فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد و افزود: «تا زمانیکه مردم آمریکا شمارش صادقانه آراء که شایسته آنهاست و دموکراسی طلب می‌کند، به دست نیاورند، آرام نخواهم گرفت».

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 5670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha