بیگی: عِرق ایرانی‌ام بیشتر شده و آرزوی‌ قلبی‌ام مبارزه برای ایران است؛ شاید سورپرایز لیگ باشم

ملی‌پوش ایرانی الاصل تیم ملی تکواندو آذربایجان گفت: عِرق و تعصب ایرانی‌ام بیشتر شده و این حسرت برایم باقی مانده تا یک روز برای ایران مبارزه کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، میلاد بیگی ملی‌پوش ایرانی الاصل تیم ملی تکواندو آذربایجان در ماه‌های گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات تکواندو به ایران سفر کرد تا دیداری با خانواده داشته باشد. بیگی در این روزها به دلیل جنگ ارمنستان و آذربایجان و همچنین شیوع موج جدید کرونا که باعث بستن شدن مرزها شده است، در ایران ماندگار و مشغول پیگیری تمرینات خود است.

در این مدت بحث حضور میلاد بیگی در رقابت‌های لیگ تکواندو ایران و همچنین گلایه‌ها رضا مهماندوست، سرمربی ایرانی تیم آذربایجان از او باعث شد تا بیگی به یکی از سوژه‌های اصلی تکواندو ایران در روزهای تعطیلی این رشته ورزشی تبدیل شود.

میلاد بیگی در خصوص حضور در ایران، اظهارات مهماندوست، بحث حضور در لیگ برتر و مسائل دیگر با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم به گفت‌وگو پرداخت که در زیر می‌خوانید:

-به نظر می‌رسد بستن شدن مرزها باعث شده است که این روزها امکان بازگشت به آذربایجان را نداشته باشید؟
آذربایجان به خاطر ویروس کرونا مرزهای خود را بسته است و این موضوع باعث شده است که امکان بازگشتم وجود نداشته باشد. این اتفاق را به فال نیک گرفتم و در ایران با مربیان خود مشغول تمرین هستم و خدا را شکر حال بسیار خوبی دارم.

میلاد بیگی , تکواندو ایران , تکواندو ,
-بابت عدم حضور در تمرینات گروهی آذربایجان و عقب افتادن از شرایط خوب خود نگران نیستید؟
اتفاقاً در ایران خیلی حرفه‌ای مشغول تمرین هستم و مربی بدنساز و مربی تکواندو اختصاصی دارم. در این چند سال نیز که در آذربایجان تمرین می‌کردم با مربی خود در ارتباط بودم و از او مشورت و کمک می‌گرفتم. مربی‌ام تخصص کافی دارد و شاید تنها مشکلم در این مدت نبودن در جو تیم ملی و رفت و آمد به شهر باشد که اذیتم می‌کند. تمرین با مربی خود را خیلی دوست دارم و خدا را شکر در این چند وقت به خوبی روی آسیب دیدگی‌های خود کار کردم و به نوعی در حال بازپروری و آماده شدن برای المپیک هستم.

- به نظر می‌رسد تعطیلی مسابقات ورزشی در ماه‌های گذشته فرصت خوبی برای استراحت ورزشکاران و ترمیم آسیب‌های آنها فراهم کرده است.
دقیقا، کنار اتفاقات تلخ کرونا، این موضوع را باید به فال نیک گرفت. اعتقاد دارم اگر سبک زندگی ورزشکار درست باشد از این فرصت تعطیلی مسابقات نیز می‌توانست به خوبی استفاده کند. البته نبود مسابقات آماده‌سازی می‌تواند ضربه بزند، اما این فاصله مسابقاتی تا المپیک را می‌توانیم از جنبه خوب نیز نگاه کنیم و بیشتر تمرین کنیم و به برطرف کردن آسیب دیدگی‌های خود بپردازیم. بسیاری از ورزشکاران  حرفه‌ای درگیر آسیب دیدگی بودند و در این مدت توانستند به خودشان برسند و آسیب دیدگی‌ها را برطرف کنند.

میلاد بیگی , تکواندو ایران , تکواندو ,

- رضا مهماندوست در روزهای گذشته گلایه‌هایی از شما داشت، که به نظر می‌رسد باعث ناراحتی شما شده است؟
واقعا از خواندن مصاحبه مهماندوست شوکه شدم و از اظهارات ایشان جا خوردم. موضوعی که امکان آن وجود داشت به صورت شخصی برطرف شود، نباید اینگونه مطرح می‌شد. اگر کسی بزرگ است باید بزرگی کند و اگر من مشکلی دارم، ایشان می‌توانست تماس بگیرد و با من صحبت کند. مهماندوست در این موضوع یک مقدار بی‌تجربگی کرد و من شوکه و ناراحت شدم.

-در این مدت شایعاتی در خصوص پیشنهادات تیم‌های لیگ برتری تکواندو به شما مطرح شد، که واکنش شما به ارقام پایین قرارداد بازیکن و حمایت از تکواندوکاران را به همراه داشت.
به نظرم واقعاً قراردادها لیگ ظلم به بچه‌های تکواندوست. من خودم بازیکن بودم و در لیگ برتر تکواندو بازی کردم. سال 93 که آخرین سال حضور من در ایران بود، برای تیم شهرداری ورامین بازی کردم که قراردادم 33 میلیون بود. اگر قرارداد من را آن زمان به دلار تبدیل می‌کردیم نزدیک 10 هزار دلار بود. بعد از این همه سال قرارداد بازیکنان همچنان 30 میلیون است که چیزی نزدیک به هزار دلار می‌شود. نباید انتظار داشت قهرمانان جهان و مدال‌آوران تکواندو ایران با 40 یا 50 میلیون تومان قرارداد ببندند. بچه‌ها با این قراردادها خرج زندگی خود را در می‌آورند. از طرفی حق می‌دهم شاید اسپانسرها نیز مشکل داشته باشند، اما باید این موضوع توسط بزرگان زیادی که در فدراسیون حضور دارند، حل شود.

-صحبت‌های شما در خصوص اینکه با 2 هزار دلار حتی در لیگ ایران گرم نیز نمی‌کنید، سوتفاهماتی را رقم زد.
فکر می‌کنم از صحبت‌های من اشتباه برداشت شد. اینکه گفتم با 2 هزار دلار گرم نمی‌کنم در خصوص ارزش خودم بود. اصلاً پیشنهادی به صورت مستقیم نداشتم که با 2 هزار دلار در لیگ ایران بازی کنم. این مسئله را به یک واسطه گفته بودند که من به او گفتم با 2 هزار دلار برای حضور در مسابقاتی مانند لیگ گرم نیز نمی‌کنم. اصلا منظورم این نبود که لیگ تکواندو ایران بد است و اتفاقاً عاشق لیگ ایران بودم و دوست داشتم در لیگ بازی کنم. رقابت مثبت و خوبی در لیگ وجود دارد که خوب و جذاب است، اما متاسفانه از صحبت‌هایم اشتباه برداشت شد. اگر از این طرف قضیه بخواهیم نگاه کنیم، باید به من که در سال 93 با 10 هزار دلار در لیگ بازی کردم بربخورد که حالا با این شرایط با 2 هزار دلار در لیگ بازی کنم. 

میلاد بیگی , تکواندو ایران , تکواندو ,

-کدام تیم به شما پیشنهاد 2 هزار دلاری را برای حضور در لیگ مطرح کرده بود؟
واقعا نمی‌دانم کدام تیم است، اما این موضوع را به یک واسط گفته بودند. حتماً این پیشنهاد وجود داشته است که از اظهارات من ناراحت شدند.

-سینا بهرامی، دوست صمیمی شما در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد شما با پیشنهاد 350 تا 500 میلیونی حاضر به مبارزه در لیگ هستید.
تیمی چنین پیشنهاد به من نداده است. سینا بهرامی از من پرسید دوست دارم در لیگ بازی کنم که گفتم بدم نمی‌آید. از من پرسید که با چه مبلغی در لیگ بازی می‌کنم که گفتم 500 تا 600 میلیون تومان. در صورت مطرح شدن این پیشنهاد غافلگیر نخواهیم شد، چرا که با قبول آن حضورم در المپیک را در گرو لیگ می‌گذارم. بازیکنی که قرار است در المپیک حاضر شود، با قبول حضور در لیگ ریسک می‌کند و این شرایط برای آرمین و میرهاشم نیز وجود دارد. قیمت این ریسک برای من این مبلغ بود و حرف دلم را به سینا گفتم.

-اگر مسابقات لیگ به صورت دوره‌ای برگزار شود، حاضر به حضور در لیگ هستید؟
شنیدم که قرار است لیگ به صورت دوره‌ای برگزار شود و بدم نمی‌آید در این شرایط در لیگ حضور داشته باشم و اتفاقاً فکر خوبی است، اما وقتی وارد جزییات بشویم مسائلی نیز وجود دارد که باید ببینم حضور در لیگ به صرفه است. یکی از مسائل، هوگوهای مورد استفاده در لیگ است که daedo نیست و این موضوع خیلی در سیستم بازی تاثیرگذار خواهد بود. مهماندوست نیز عنوان کرده است که حضور در لیگ برای من ضرر ندارد و خودم نیز می‌توانم این موضوع را تشخیص بدهم، اما هوگوهای لیگ daedo یا حداقل kp&p نیست و هیچ جای دنیا با سیستم ایران بازی نمی‌کند. در این شرایط حتی حضور در لیگ تاثیری در آینده تکوانده من ندارد و قرار نیست من را به جلو ببرد و فقط حکم برگزاری یک مسابقه را دارد. با همه این شرایط دوست دارم در جو لیگ ایران قرار بگیریم و در نهایت نیز شاید سورپرایز لیگ باشم.

میلاد بیگی , تکواندو ایران , تکواندو ,

-زمانی که شما از ایران رفتید ما با تعدد بازیکن در اوزان سنگین روبرو بودیم، اما در سالیان اخیر مشکل تکواندو ایران در این اوزان بوده است.
این موضوع در همه جای دنیا نیز در مقاطع مختلف پیش آمده است و امیدوارم در ایران نیز به زودی شاهد بازیکن خوب در اوزان بالا باشیم. ایران این پتانسیل را دارد در اوزان بالا بازیکنان خیلی خوب داشته باشد و امیدوارم این نفرات هر چه زودتر در مسابقات شرکت و برای ایران افتخارآفرینی کنند. در این شرایط من نیز خیلی خوشحال خواهم شد و حتی اگر در وزن خودم نیز بازیکنی از ایران من را شکست بدهد، باعث خوشحالی‌ قلبی‌ام خواهد شد.

-به نظر می‌رسد با وجود خروج از ایران همچنان عرق و تعصب ایرانی شما تغییری نکرده است؟
مطمئن باشید عرق و تعصب ایرانی من کمتر نشده که بیشتر شده است. این حسرت برای من باقی مانده است تا یک روز بتوانم برای ایران مبارزه کنم.

-احتمال تغییر تابعیت دوباره برای شما وجود دارد؟
این کار شدنی است. خیلی خوشحال می‌شوم که برای ایران بازی کنم، اما نمی‌دانم. واقعا یکی از آرزوهای قلبی‌ام مبارزه برای ایران است. دوست داشتم این اتفاقات از ابتدا نیز برای من بیفتد، اما نشد و دست روزگار برای من اینگونه رقم زده شد، اما هر زمان هر کدام از بچه‌های ایران موفق به کسب نتیجه می‌شوند با تمام وجود خوشحال می‌شوم.

میلاد بیگی , تکواندو ایران , تکواندو ,

-شرایط آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی را برای موفقیت در المپیک چگونه می‌بینید؟
هر دو این نفرات عزیز هستند. با آرمین بیشتر از میرهاشم دوست هستم و واقعا آرمین پسر بسیار خوش قلب و مهربانی است و اعتقاد دارم خدا به قلبش نگاه خواهد کرد و مزد زحماتش را خواهد داد. میرهاشم نیز از لحاظ اخلاقی فوق‌العاده است و او را دوست دارم، اما شناحت کمتری نسبت به آرمین از او دارم. میرهاشم بازیکن بسیار خوبی است و امیدوارم او نیز بهترین نتیجه را کسب کند.

-و به عنوان سوال پایانی.. بعد از کسب دو مدال طلای جهان، یک مدال طلا و یک مدال برنز اروپا و مدال برنز المپیک ریو، شاهد کسب مدال طلا در المپیک توکیو از شما خواهیم بود؟
فقط خدا می‌داند که می‌توانم مدال طلای المپیک را کسب کنم یا نه و فقط تلاش می‌کنم. امیدوارم جواب زحماتم مدال طلا باشد و اگر این اتفاق نشد نیز حتماً صلاح من نبوده است.

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 5607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha