کرونا به اقتصاد هند، برزیل و آفریقای‌جنوبی آسیب جدی زد

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد هند، آفریقای جنوبی و برزیل به خاطر فساد و بی‌ثباتی دولت در این کشورها، بیشترین آسیب را از همه‌گیری ویروس کرونا در مقایسه با اعضای گروه ۲۰ متحمل شوند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بیزینس اینسایدر، آسیب‌پذیرترین کشورهای گروه ۲۰ نسبت به کشورهای ثروتمندتر با پیامدهای اقتصادی بدتری از همه‌گیری ویروس کرونا مواجه می‌شوند.

 گزارش اخیر شرکت مشاوره ارزیابی ریسک «وریسک ماپل کرافت» نشان می‌دهد هند، آفریقای جنوبی و برزیل بیشترین آسیب را از همه‌گیری ویروس کرونا خواهند دید. این کشورها تلاش می‌کنند ضرر و زیان اقتصادی خود را در سال جاری جبران کنند.

 طبق گزارش این شرکت، کشورهای عضو گروه ۲۰ در غرب اروپا و شرق آسیا این توانایی را دارند که سریعتر از بازارهای نوظهور از بحران کرونا بهبود یابند.

 کشورهای ثروتمندتر قرنطینه‌های سخت‌گیرانه‌تری اعمال کردند و توانستند در بحران به وجود آمده حمایت بیشتری از شهروندان خود داشته باشند ولی اعضای فقیرتر گروه ۲۰ نتوانستند برنامه‌های حمایتی گسترده‌ای را اجرا کنند.

 گروه جی ۲۰ که از اتحادیه اروپا و ۱۹ اقتصاد قدرتمند دنیا تشکیل‌شده انتظار دارد اعضایش در «شاخص ظرفیت بهبود» شرکت ماپل کرافت جایگاه خوبی داشته باشند.

 این شاخص توانایی کشورها برای بهبودی از یک بحران را نشان می‌دهد. هند، آفریقای جنوبی و برزیل در پایین‌ترین سطح این شاخص قرار دارند.

 این سه کشور ۲۰ درصد از جمعیت جهان را در اختیاردارند و ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان، ۳.۷ درصد از کل تجارت و ۳.۲ درصد از جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را شامل می‌شوند.

 صندوق بین‌المللی پول در آخرین دورنمای اقتصاد جهان پیش‌بینی کرد بازارهای نوظهور ۳.۲ درصد در ۲۰۲۰ کوچک می‌شوند.

 طبق گزارش ماپل کرافت، مؤسسات ضعیف و دولت فاسد باعث متوقف شدن روند بهبود اقتصادی کشورهای کوچک‌تر عضو گروه ۲۰ می‌شوند. اختلال‌های به وجود آمده از ناآرامی‌های اجتماعی بزرگ‌ترین مانع بر سر راه بهبود این اقتصادها است.

 معیار فساد شرکت ماپل کرافت هند، برزیل و آفریقای جنوبی را در بالاترین سطح قرار می‌دهد. فساد و بی‌ثباتی دولت توانایی این کشورها برای هدایت منابع مالی به بخش‌های موردنیاز را محدود می‌کند.

 تراکم جمعیت شهری یکی دیگر از نقاط ضعف این کشورهاست که باعث گسترش بیشتر ویروس کرونا و سخت شدن مهار آن می‌شود.

۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 560
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha