درآمد ۷ماهه دولت از مرز ۳۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت/درآمد سال ۹۹ دولت بیش از سال ۹۸ است!

اخبار دریافتی از عملکرد بودجه ای دولت در ۷ ماهه سال ۹۹ حاکی است، طی این مدت دولت بیش از ۳۰۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرغم کاهش درآمدهای ارزی دولت در سال جاری که از افت قابل توجه صادرات نفت حاصل شده و پیش بینی کاهش درآمدهای مالیاتی به ویژه ناشی از کرونا، ولی درآمد ریالی دولت طی ۷ ماهه امسال نه تنها کاهش نیافته بلکه رشد ۱۵ درصدی هم داشته است که یکی از دلایل عمده آن افزایش درآمد حاصل از فروش دارایی و سهام در بورس و فروش اوراق بوده است. البته افزایش نرخ ارز هم ممکن است در افزایش درآمد ریالی دولت اثرگذار بوده باشد.

بر اساس اخبار دریافتی تسنیم از عملکرد بودجه ای دولت، طی ۷ ماهه امسال بیش از ۳۰۳ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت شده که بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی بوده است.

دولت همچنین ۳۳ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام و دارایی و ۹۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق درآمد کسب کرده است. این در حالی است که درآمد ریالی دولت از محل فروش نفت که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تسعیر شده، تنها ۵۷۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، از مجموع درآمد ۳۰۳ هزار میلیارد تومانی دولت در این هفت ماه، ۸۶ درصد یعنی ۲۶۰ هزار میلیارد تومان صرف بودجه جاری شده است. همچنین ۲۹ هزار میلیارد تومان به تملک دارایی های سرمایه ای یعنی بودجه عمرانی اختصاص یافته است.

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 5540

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha