روحانی: فعالیت کسب و کار غیر ضروری از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تا ساعت ۶ بعد از ظهر است

رئیس جمهور گفت: فعالیت کسب و کار غیر ضروری از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تا ساعت ۶ بعد از ظهر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در  در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: مردم نزدیک ۹ است که با  بیماری و ویروس کرونا روبرو بودند و مشکلات فراوانی را مواجه شدند. همه گیری و ابتلا در موج سوم بیشتر بود که همه دنیا هم همینطور بود.

وی ادامه داد: با همکاری یکدیگر و چارچوب‌هایی که ستاد و قرارگاه انجام می‌دهد امیدواریم شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم. مردم در سه سال گذشته با تروریسم اقتصادی مواجه بودند و در این زمینه مقاومت، صبر و ایستادگی شایسته‌ای را نشان دادند. تصمیم کشور ما مشخص است و ملت ما صبوری و مقاومت خود را ادامه می‌دهد تا طرف مقابل در مقابل قانون و مقررات سرفرود آورد.

روحانی با تاکید بر اینکه انشا الله دولت آینده آمریکا در مقابل قانون تسلیم باشد و به تعهداتش برگردد، تصریح کرد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که تحریم کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، راه نادرست و ناصحیحی بوده و به هیچ عنوان به اهداف خود دست نخواهند یافت و این تجربه سه ساله برای آنها درسی باشد که دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردد و مردم پاداش صبر و مقاومت و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.

وی اضافه کرد: با توجه به موج جدید و شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، هم در این جلسه و هم در جلسه گذشته به این نتیجه رسیدیم که برای اجرای دقیق‌تر و شدیدتر پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم که تمهیداتی بیشتری را مدنظر قرار دهیم.

رئیس جمهور در مورد ویروس کرونا گفت: باید تمهیدات بیشتری در زمینه این بیماری انجام دهیم. ما باید یک مراعات زنجیره وار را انجام دهیم. رعایت یکی از پروتکل‌ها ما را به مقصد نمی‌رساند. تنها اکتفا به ماسک نمی‌تواند ما را به مقصد برساند.برای اینکه اجتماعات کاهش یبد با قانون و مقررات به نتیجه نمی‌رسیم و مردم باید ما را یاری کنند.

وی گفت: در این جلسه مطرح شد مکان‌ها سرپوشیده می‌تـ‌واند مشکل ساز باشد و در زمستان غیر از آنفولانزا و سرما خوردگی این مشکل را هم ایجاد می‌کند. باید زمان اجتماعات را در فضای بسته کوتاه کنیم. مردم ما صاحب حقوق شهروندی هستند و رفت‌وآمد، انتخاب محل سکونت و حضور در اجتماعات برای آن‌ها آزاد است اما همه اینها قیدی دارد که به سلامت مردم و جامعه ضربه نزدند. 

روحانی اظهار داشت: همانطور که حقوق شهروندی حق مردم است تکالیف شهروندی هم بر عهده مردم است و باید به مسائل دینی، اخلاقی و انسانی مراعات بیشتری انجام دهیم. تمام تلاش دولت این است که تولید بتواند مسیر خود را ادامه داده و معیشت مردم دچار مشکل نشود اما سلامت مردم هم تامین شده و تلاش ما در تصمیمات حول همه این محورها است.

روحانی با تاکید بر اینکه آمار امروز ما مطلوب نیست، بیان داشت: ما چاره‌ای نداریم ارتباطات اجتماعی را از چهره به چهره به فضای مجازی و الکترونیکی منتقل کنیم. برای عبور از این شرایط دولت نیازمند حمایت همه ارگان‌ها است. بسیج، نیروهای مسلح، مساجد و همه باید پای کار بیایند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: یک محدودیت مهم که در جلسه تصویب شد ممنوعیت کسب و کار برای مشاغل غیر ضروری فهرست ۲، ۳ و ۴ است که از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر این مشاغل باید پایان کارشان ۶ بعد از ظهر برای تهران و مراکز پر جمعیت باشد.

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 5470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha